خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز رخ داد؛

تجمع اعتراضی مهندسان در مقابل شورای شهر/حذف نظارت مجریان ذیصلاح بر ساخت‌وساز‌ها به نفع بساز بفروش‌هاست

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۱۵۱

صبح امروز جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران و برخی از شهروندان در اعتراض به حذف نظارت سازمان نظام مهندسی و مجریان ذی صلاح بر ساخت‌وساز‌ها در مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع کنندگان پارچه نوشته‌هایی را به همراه داشتند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود؛ «ما خواهان اجرای قانون و به کارگیری متخصصین و سازندگان ذی‌صلاح و کوتاه کردن دست منفعت طلبان عرصه ساخت و ساز شهری هستیم»، «عدم کنترل ژئوتکنیک = فاجعه در ساخت و ساز» و «شورای شهر استیضاح، استیضاح»، «شورای شهر حمایت، حمایت».

در همین رابطه رادکانی؛ عضو سازمان نظام مهندسی که در این تجمع اعتراضی حضور داشت، درباره علت این تجمع به خبرنگار ایلنا، توضیح داد و گفت: دلیل تجمع این است که شهرداری تهران به قانون عمل نمی‌کند. شهرداری از نیمه سال گذشته قانون را به نفع بساز بفروش‌ها تخفیف داده است بطوریکه دست آنها برای ساخت و ساز بی‌کیفیت باز‌تر شده است؛ البته به نظر می‌آید؛ این کارها به این منظور باشد که برای جواز بتوانند؛ بیشتر پول بگیرند.

عضو سازمان نظام مهندسی ادامه داد: در حال حاضر نظارت مجری ذیصلاح از پروانه‌های ساختمانی حذف شده و به این خاطر کیفیت ساخت و ساز‌ها پایین می‌آید؛ چون توسط مجریان و مهندسان ذیصلاح این ساخت و ساز انجام نمی‌شود.

وی افزود: کار نظارت از سازمان نظام مهندسی را گرفتند و به مالکین ساختمان‌ها تفویض کردند که خلاف ماده ۲۵ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ است و هم اینکه باعث می‌شود مهندس ناظر به مالک وابسته شود و وابستگی باعث فساد در ساخت و ساز می‌شود و شهروندان در این بین ضرر می‌کنند.

رادکانی با اشاره به اینکه خواسته ما فقط اجرای قانون است، گفت: قانون در ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ گفته که شهرداری موظف است، نام و مشخصات مجری ذی صلاح را در پروانه ساختمانی درج کند، اما شهرداری به بهانه رای دیوان عدالت اداری استنکاف می‌کند.

عضو سازمان نظام مهندسی اضافه کرد: در ماده ۴ قانون نظام مهندسی، مجری ذی‌صلاح آمده و نباید این قانون ملغی شود.

وی بیان کرد: ما از وزارت راه و شهرسازی خواستیم که در این خصوص به شهرداری تذکر بدهد و تذکر هم داده که اصل مجریان ذیصلاح نباید زیر سوال برود. این کاری که شهرداری کرده در جهت منافع بساز بفروشان بوده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز