خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و حاشیه نشین تبریز احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۸۵

به دنبال امضای تفاهم نامه طرح موسوم به اسکان پایا و در راستای همین هدف و با مشارکت و همکاری انبوه سازان استان و دیگر دستگاه‌های، انتقال شهروندان ساکن در برخی از مناطق حاشیه نشین و نامقاوم شهر و احداث۵ هزار احد مسکونی دیگر در این مناطق نیز در دستور کار قرار گرفته است که تفاهم نامه این طرح نیز طی هفته آینده به امضاء خواهد رسید.

ایلنا: شهردار تبریز از هدف گذاری احیا، بهسازی و ساماندهی ۱۰ هزار واحد مسکونی در معرض خطر تبریز در قالب طرح‌های ویژه و ضربتی توسط شهرداری و دولت در این شهر خبر داد.
به گزارش ایلنا صادق نجفی گفت: گام نخست اجرای این طرح بزرگ شنبه گذشته و با امضای تفاهم نامه مشترک میان شهرداری، معاون وزیر راه و شهرسازی و شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی و در قالب طرح اسکان پایا به عنوان پایلوت کشوری و در فضایی به وسعت ۱۵ هکتار در محدوده بافت فرسوده مرکزی تبریز برداشته شد.
وی افزود: قرار است در این محدوده و در مدت ۴ سال کاری، بالغ بر ۵ هزار واحد مسکونی قدیمی، فرسوده و در معرض خطر و تخریب موجود در مرکز شهر نوسازی و احیا شوند که این طرح تحول عظیمی در احیای بافت‌های فرسوده شهری ایجاد خواهد کرد.
شهردار تبریز همچنین از برنامه ریزی کلان شهرداری تبریز برای اجرای طرح مشابه و این بار در مناطق حاشیه نشین تبریز خبر داد و گفت: در راستای همین هدف و با مشارکت و همکاری انبوه سازان استان و دیگر دستگاه‌های، انتقال شهروندان ساکن در برخی از مناطق حاشیه نشین و نامقاوم شهر و احداث۵ هزار احد مسکونی دیگر در این مناطق نیز در دستور کار قرار گرفته است که تفاهم نامه این طرح نیز طی هفته آینده به امضاء خواهد رسید.
نجفی اجرای این دو طرح بزرگ و حیاتی را در راستای نوسازی شهری و کاهش آسیب‌ها و خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی به ویژه زلزله ارزیابی کرد و از عزم جدی مدیریت شهری تبریز برای تحقق و اجرای این دو طرح خبر داد.
گفتنی است اسکان پایا به عنوان یکی از محوری‌ترین و کلیدی‌ترین طرح‌های موضوعی احیای بافت‌های فرسوده شهری، به صورت پایلوت کشوری و در شهر تبریز به مرحله اجرا درخواهد آمد و قرار است طی ۴ سال، بالغ بر ۵ هزار واحد مسکونی واقع در محدوده ۱۵ هکتاری مرکز شهر تبریز تملک، تجمیع و نوسازی شود.
بر اساس بندهایی از این تفاهم نامه اعطای تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال، پرداخت هزینه‌های ودیعه مسکن و اسکان موقت به مالکان واحدهای تجمیعی و معافیت‌ها و تخفیف‌های موضوعی در تراکم مجاز به مالکان از جمله سیاست‌های تشویقی و حمایتی وزارت راه و شهرسازی و مجریان طرح اسکان پایا به شهروندان به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز