خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف درختان باغ‌های دروس

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۲۱۱

محمد حقانی؛ عضو شورای شهر تهران و معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه علنی شورای شهر درباره درختان باغ‌های دروس توضیحاتی را ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در دویست‌وپنجاه‌ و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بازدید خود و عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران از باغ دروس اشاره کرد و گفت: هفته گذشته از باغ 5 هزار متری در بلوار شهرزاد کوچه یارمحمدی بازدید کردیم و شهرداری منطقه به این پلاک، پروانه ساخت‌وساز داده و  عملیات در حال حاضر در مرحله خاک‌برداری قرار دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه پلاک در سال82 در کمیسیون ماده 7 به عنوان باغ شناخته شده و 144 اصل درخت غیرمثمر داشت، خاطرنشان کرد:  درسال 84 مالک درخواست تجدیدنظر کرد اما بازهم این پلاک با عنوان باغ شناخته شد. هم اکنون این باغ 5 هزار متری 47 اصله درخت نسبت به شناسنامه اصلی خود کم دارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب که شب عید درختی در این باغ قطع نشده اما از درختان آن نسبت به سال 87 کم شده است، افزود: متاسفانه همه درختان باغ 1200 متری همجوار این پلاک از بین رفته است.

حقانی با بیان اینکه براساس قانون، حفظ و گسترش فضای سبز و نگهداشت آن برعهده مالک است اما اگر مالک در حفظ آن کوتاهی کند، شهرداری موظف است ورود کند، تصریح کرد: تفاوت نظر من و عبداللهی معاون شهردار تهران در این بود که 47 اصله درخت در این باغ قطع شده اما این امر در شب عید اتفاق نیفتاده است. 

در همین رابطه مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به اینکه ارتباط با باغ 5 هزار متری به این نتیجه رسیدیم که درختی در شب عید قطع نشده است،اظهار کرد: در سال 82 این زمین رأی باغ گرفته که طی سالهای گذشته یک سری از درختان آن کم شده است.

وی با بیان این مطلب که باغ 1200 متری همجوار این پلاک نیز طبق طرح تفصیلی دارای کاربری M بوده که علت آن را نمی‌دانم، عنوان کرد:  در کاربری این زمین، 51 درخت وجود داشته که در حال حاضر تعداد آنها به 43 مورد کاهش یافته که جریمه آن نیز توسط مالک پرداخت شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران اضافه کرد: در سال 90 به این باغ 1200 متری رأی غیرباغ ارائه می‌شود و مالک درخواست کسب پروانه ساخت‌وساز می‌کند اما هنگام گودبرداری تعدادی از درختانی که در نزدیکی دیوار گودبرداری وجود داشته سقوط می‌کنند ولی توسط مالک در قسمت دیگری از باغ کاشته می‌شود.

عبداللهی در ادامه یادآور شد که به این پلاک اجازه 40 درصد سطح اشغال داده شده و  وقتی شهردار منطقه، شهردار ناحیه و سایر مسئولان مربوطه ادعا می‌کنند درختی در آن قطع نشده درست نیست که فشار وارد کنیم. ما نمی‌خواهیم از هیچ مالکی دفاع کنیم و با تمام توان از باغات صیانت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز