خبرگزاری کار ایران

تبریز به طرح‌ جهانی «ساعت زمین» پیوست

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۳۷۱

شهروندان تبریز امسال نیز همزمان با بیش از ۱۰ هزار شهر جهان شاهد رویداد ساعت زمین خواهند بود.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، فرمانداری، شورای‌اسلامی و شهرداری، ‌تبریز نیز به طرح‌جهانی «ساعت زمین» پیوست. 

طرح «ساعت زمین» سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) ‏ بصورت سالانه در آخرین شنبه ماه مارس (هشتم فرودین)، با هدف و آرمان، آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود و طی آن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری مکان‌های بزرگ و نمادین شهر‌ها در مدت یک ساعت به حالت خاموشی درمی آید. 

بر این اساس و با هماهنگی‌های صورت گرفته، رویداد «ساعت زمین» تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست، ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری از رأس ساعت ۳۰: ۲۰ - روز شنبه – ۲۱: ۳۰هشتم فروردین – اجرا می‌شود. 

همچنین با پیشنهاد و تصمیم سازمان پارکهای تبریز، این برنامه در عمارت تاریخی ائل گلی نیز به اجرا در خواهد آمد. 

گفتنی ست، رویداد ساعت زمین نخستین بار از سوی روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲/۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند. به دنبال این اقدام، تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۲۸ کشور جهان به رویداد «ساعت زمین» پیوسته‌اند، که این امر در ایران نیز، امسال با مشارکت ۱۴ کلانشهر و شهر اجرا می‌شود. 

شایان ذکر است، این رویداد، به صورت مستقیم از سوی صدا و سیمای مرکز اذربایجان شرقی پوشش تصویری داده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز