خبرگزاری کار ایران

پیام ها و توصیه های بهداشتی به مسافران نوروزی

کد خبر : ۱۵۴۷۷۸

مسافران نوروزی پیش از استفاده از آب آشامیدنی در پارک ها، کنار جاده ها و تفرجگاه ها به تابلوهای هشدار دهنده آن دقت کنند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مسافران نوروزی تاکید کرد که پیش از استفاده از آب آشامیدنی در پارک ها، کنار جاده ها و تفرجگاه ها به تابلوهای هشدار دهنده آن دقت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «کاظم ندافی» افزود: هموطنان باید از خوردن غذا و آشامیدنی ها در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند و یا کارکنان آنها کارت بهداشت معتبر ندارند، خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به این که از موادغذایی در طول سفر باید در یخدان نگهداری شود، گفت: غذاهای پخته شده نباید بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری شود و بیشتر از یکبار نباید گرم شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار ضمن تاکید بر استفاده از محصولات غذایی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت افزود: از خرید و مصرف گوشت دام هایی که به صورت غیر مجاز کشتار می شوند مانند گوشت های قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ کرده آماده و لاشه های فاقد مهر کشتارگاه باید خودداری شود.

وی در مورد استفاده از غذاهای کنسرو شده گفت: کنسروها را پس از اطمینان از تاریخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت باید به مدت ۲۰ دقیقه قبل از مصرف بجوشانید.

رییس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به این که نباید از لیوان های یکبار مصرف و شفاف برای نوشیدنی های گرم استفاده شود، اجتناب از مصرف یخ های فله ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از آب بسته بندی شده استفاده کرد.

وی همچنین به منظور حفظ محیط زیست، از مردم خواست تا به هنگام مسافرت زباله ها را در کیسه های مخصوص، جمع آوری و در محل های مناسب دفع کنند.

ندافی در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۴۹۰ اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز