خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تربیت مدرس و سازمان انتقال خون

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۵۴

دانشگاه تربیت مدرس و سازمان انتقال خون ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم نامه در ۸ ماده و یک تبصره برای مدت سه سال به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه تربیت مدرس و سازمان انتقال خون ایران به امضا رسید. در این نشست مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به جایگاه مهم دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه مولود انقلاب است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف تربیت مدرسانی متعهد و توانمند ایجاد شد و دانش‌آموختگان این دانشگاه هر جایی که مشغول به خدمت هستند جزء بهترین اساتید، پژوهشگران و مدیران کشور هستند. 

وی افزود: همکاری سازمان انتقال خون با دانشگاه می‌تواند از جنبه‌های مختلف صورت گیرد و همچنین می‌توانیم قشر جوان دانشجو را وارد چرخه اهدای خون کرده تا به جمع اهداکنندگان خون بپیوندند و بتوانیم با انجام کار علمی از تمام ظرفیت دانشگاه استفاده کرده و الگوی موفقی از مشارکت دانشجویان را ایجاد کنیم. 

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: در بحث آموزشی و پژوهشی نیز دانشگاه تربیت مدرس جزء بهترین دانشگاه‌های کشور است و می‌توانیم در حوزه آموزش و پژوهش با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشیم. 

در ادامه فرهاد دانشجو رییس دانشگاه ضمن معرفی کوتاهی از دانشگاه تربیت مدرس به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه در راستای همکاری‌های مشترک با سازمان انتقال خون پرداخت. 

وی گفت: این دانشگاه در رتبه دوم دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت است و با وجود برخی از کمبودهای بودجه‌ای توانسته است در رتبه‌بندی سایماگو ۱۰۰ رتبه، درلایدن ۴ رتبه و در یواس نیوز، ۷۰ رتبه ارتقا یابد که این امر حاصل تلاش همه اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه بوده است. 

وی افزود: دانشگاه دارای ظرفیت‌ها و امکانات خوبی است که سازمان انتقال خون ایران می‌تواند از این تجهیزات به روز آزمایشگاهی و امکانات پژوهشی بهره گیرد و دانشگاه نیز با استفاده از امکانات این سازمان در جهت ارتقای هدفمند فعالیت‌های خود گام بردارد. 

در ادامه رییس دانشکده علوم پزشکی و معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی نیز به بیان توانمندی‌های دانشگاه و چگونگی همکاری‌های مشترک دو طرف پرداختند. 

گفتنی است استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین با هدف بهره‌مندی از قابلیت‌های دانشجویان در قالب طرح‌های آموزشی و پژوهشی، علمی، فرهنگی_اجتماعی، ترویج فرهنگ اهدای خون و تقویت روحیه ایثار و ایثارگری در بین دانشجویان از مفاد این تفاهم نامه است. 

از جمله اهداف این تفاهم نامه می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ حیاتی اهدای خون داوطلبانه و ارتقای سطح دانش و آگاهی در حوزه اهدای خون و فراورده‌های آن، افزایش مشارکت نسل جوان به ویژه دانشجویان در امر اهدای خون داوطلبانه و فرآورده‌های خونی، همکاری در طراحی و اجرای فعالیت‌های آموزشی و تبلیغی و فرهنگ‌سازی اهدای خون و مساعدت در بسترسازی، تسهیل فرآیند خون‌گیری با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات طرفین اشاره کرد. 

این تفاهم نامه در ۸ ماده و یک تبصره برای مدت سه سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز