خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده فراجا مطرح کرد:

برخورد جدی پلیس با تردد وسایل نقلیه بدون پلاک یا دارای پلاک مخدوش

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۵۹۱

جانشین فرمانده فراجا از برخورد جدی پلیس با تردد وسایل نقلیه بدون پلاک یا دارای پلاک مخدوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز (۲۴ دی ۱۴۰۲) جلسه قرارگاه کاهش تصادفات با حضور سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و جمع دیگری از فرماندهان پلیس و سایر دستگاه‌های مسئول در امر سوانح رانندگی در ستاد پلیس راهور در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات مناسب انجام‌شده در مجموعه پلیس راهور کشور گفت: راهبرد مجموعه انتظامی کشورمان تسهیل خدمات برای مردم است و پلیس راهور یکی از نمادهای اجرای قانون محسوب می‌شود. خوشبختانه مردم هم قانون‌پذیر هستند و از این لحاظ، مردم و پلیس راهور مکمل هم هستند. ما باید مشارکت مردمی را بیشتر از قبل افزایش دهیم.

وی افزود: ساماندهی موتورسیکلت‌ها باید با فرهنگ‌سازی انجام شود، در حوزه موتورسیکلت باید بررسی کنیم و ببینیم اگر در جایی اجرای قانون ضعیف شده، لازم است مساله را حل کنیم.

رضایی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد جدی پلیس با تردد وسایل نقلیه بدون پلاک یا دارای پلاک مخدوش اظهار داشت: نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و حتما باید با آن برخورد کنیم، مردم بی‌قانونی را می بینند و از آن ناراحتند. انتظار داریم که این موضوع تا پایان امسال طی یک برنامه دو ماهه حل و فصل شود. تردد بدون پلاک یا با پلاک مخدوش معنایی ندارد.

جانشین فرمانده فراجا با اشاره به آمار تصادفات رانندگی و فوتی‌های ناشی از آن گفت: اگر در استانی شاهد افزایش تصادفات یا تعداد بالای موارد فوتی بودیم، از شما می‌خواهیم که به ما راهکار بدهید. اگر جاده و راه مشکل داشت، به ما بگویید، اگر آموزشگاه رانندگی کم‌کاری کرده بود، این را احصا کنید و موضوع را مشخص کنید. ما به جد بر این موارد نظارت داریم.

جانشین فرمانده فراجا درباره خدمات ترافیکی نیز اظهار داشت: باید پیچ و خم‌ها در خدمات‌دهی به مردم کم شود، نباید وقت مردم گرفته شود و فرآیندهای خدمت‌رسانی را باید کوتاه کنیم. راهبرد ما تسهیل در خدمات دهی قانونی به مردم است و هرچه بتوانیم خدمات را غیر حضوری کنیم باید این کار را انجام دهیم.

این مقام ارشد انتظامی بر ضرورت به‌روزرسانی آموزشگاه‌ها و روند صدور گواهینامه نیز تاکید کرد و گفت: باید فضای رقابتی در میان آموزشگاه‌ها ایجاد شود. لازم است که از آموزشگاه‌هایی که کار خود را به درستی انجام می‌دهند، حمایت شوند.

رضایی درباره انسداد راهها نیز عنوان کرد: تاکید من این است که در مورد جاده‌هایی که نباید از آن عبور کرد، علاوه بر هشدار، اعمال قانون هم انجام دهید. اگر جاده‌ای باید مسدود شود، حتما این کار را انجام دهید. ناراحتی لحظه‌ای چندان مهم نیست، چراکه بحث ایمنی و جان مردم در میان است. مدیریت لحظه‌ای اینجا معنا پیدا می‌کند.

رضایی درباره قوانین و مقرراتی که باید در داخل خودرو رعایت شود نیز تاکید کرد: هر آنچه که جرم مشهود است، مامور قانون باید اعمال قانون کند، ۹۹ درصد مردم رعایت می‌کنند؛ اما نیم درصدی ممکن است غفلت کنند یا عامدانه قوانین و هنجارها را رعایت نکنند، با این‌ها باید برخورد شود، البته ما تذکر می‌دهیم.

جانشین فراجا همچنین بر ضرورت پذیرش پشیمانی و ابراز ندامت متخلفان نیز تاکید کرد و گفت: اگر در جایی راننده‌ای تخلفی را مرتکب شد؛ اما راننده نسبت به آن ابراز ندامت کرد، او را جریمه نکنید و ببخشید. این فرهنگ‌سازی است و اثر دارد.

وی در پایان گفت: برای بخشیدن افرادی که ابراز ندامت می‌کنند، باید شیوه‌نامه‌ای مشخص تدوین شود و مطمئن باشید که اگر یک قدم به سمت مردم برویم، آنها ۱۰ قدم به سمت ما می‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز