خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

۹۰ درصد کار پلیس، ایجابی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۹۴۵

جانشین فرمانده فراجا با تاکید بر این که پیام برگزاری نمایشگاه ایپاس گسترش آرامش است، گفت: ۹۰ درصد کار مجموعه پلیس ایجابی است، اما در برخی مواقع هم نیاز است تا کارهای امنیتی و دفاعی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز مراسم افتتاحیه بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس) با حضور مقامات ارشد فراجا در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۷۰ شرکت داخلی، خارجی و نمایندگی‌های برتر در حوزه امنیتی و انتظامی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با تاکید بر این که پیام برگزاری نمایشگاه ایپاس، گسترش آرامش است، اظهار داشت: این نمایشگاه صرفا در چارچوب نیاز پلیس نیست و برای ایجاد و ارائه تجهیزات ایمنی و امنیت لازم برای حفظ آرامش در جامعه برپا شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که در نمایشگاه امسال کیفیت کالاهای ارائه‌شده نسبت به سال‌های قبل بهبود پیدا کرده است، عنوان کرد: باید نیازهای جامعه برای استفاده از تجهیزات امنیتی احصا شود و همچنین ضعف و عیب‌های تجهیزات ارائه‌شده در این نمایشگاه برطرف شود.

رضایی ضمن انتقاد از نبود دفترچه‌هایی برای بیان نظرات نیازمندی‌ها و انتقادات افراد در نمایشگاه ایپاس، گفت: اگر هر غرفه دفترچه‌ای را برای بیان نیازمندی‌ها در غرفه خود بگذارد، افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، راحت‌تر می‌توانند نیازهای خود را در آن دفترچه‌ها بنویسند تا تولیدکنندگان هم براساس آن نیازمندی‌ها اقلام مربوطه را تولید کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: ۹۰ درصد کار مجموعه پلیس ایجابی است، اما در برخی مواقع هم نیاز است تا کارهای امنیتی و دفاعی انجام دهیم. به همین دلیل، برگزاری نمایشگاه ایپاس می‌تواند کمک بسیاری به تامین نیازهای آینده پلیس در زمینه تجهیزات امنیتی و انتظامی داشته باشد.

رضایی با بیان این که پلیس برای تجاری‌سازی کالاهای پیشنهادشده در نمایشگاه ایپاس تسهیلاتی را در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه پاسخ کوبنده‌ای برای کشورهایی است که به ایران عزیز تحریم تحمیل کرده‌اند؛ در واقع، تحریم برای جوانان خوشفکر کشورمان به یک فرصت تبدیل شده است.

وی افزود: بخشی از تجهیزات مورد نیاز پلیس، در کشورهای دیگر تولید می‌شود، اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم آنها را وارد کنیم، اما شاهد آن هستیم که جوانان نخبه ایرانی این تجهیزات را بومی‌سازی کرده و در نمایشگاه ایپاس ارائه داده‌اند.

جانشین فرمانده فراجا همچنین تصریح کرد: پلیس جمهوری اسلامی به دنبال آن است که حتی متهمان و افرادی را که قانون را رعایت نمی‌کنند نیز با کمترین صدمه به مراجع قضایی تحویل بدن ؛ به همین منظور، در راستای هوشمندسازی تجهیزات و ابزارها اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

گفتنی است، بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس) در روزهای ۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، به‌روزرسانی، ارتقای کمی و کیفی و ترویج استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی، گسترش فرهنگ استفاده از این تجهیزات در سطح جامعه، حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از نخبگان و مخترعان ایرانی این حوزه و حذف واسطه‌گری در ارائه تجهیزات ایمنی و انتظامی اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز