خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده فراجا:

نیروهای پلیس، امنیت کشور را با فدا کردن جان خود حفظ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۰۱۰

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: کارکنان فرماندهی جان برکف انتظامی امنیت کشور را با تقدیم جان خود حفظ و در این مسیر هیچ‌گاه لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده جدید انتظامی شرق استان تهران که در ستاد این فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: استان تهران به دلیل استقرار پایتخت و اتخاذ بسیاری از تصمیمات کشور در این منطقه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرق استان تهران نیز به دلیل قرار گرفتن در این مجموعه، اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

وی افزود: این منطقه از استان تهران از 2 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت ایرانی و بیش از 500 هزار نفر اتباع کشور دوست و همسایه افغانستان برخوردار است و این امر، حساسیت توجه به امنیت را بیشتر کرده است، چراکه این افراد باید در چارچوب مقررات و قوانین جمهوری اسلامی از مواهب نظام برخوردار شده و فعالیت قانونی داشته باشند.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور ادامه داد: برادران و خواهران افغانستانی به دلیل فشار چندساله استکبار جهانی در این کشور، مجبور به مهاجرت به ایران شدند، ولی باید این افراد با همراهی و همکاری با دستگاه‌های مختلف، به‌ویژه مجموعه انتظامی قوانین کشور را رعایت کرده و در چارچوب برنامه های ایران اسلامی فعالیت کنند.

وی از وجود سلاح غیرمجاز به عنوان خط قرمز فرماندهی انتظامی یاد کرد و افزود: نگهداری، حمل و فروش سلاح غیرمجاز به عنوان یک جرم مشهود، دیگر خط قرمز فرماندهی انتظامی در تأمین امنیت جامعه است. از این رو، از مردم درخواست می‌شود تا در صورتی که این سلاح‌ها را در اختیار دارند به پلیس تحویل دهند و اگر از وجود آن اطلاع دارند، از طریق سامانه 110 برای جمع آوری آن اطلاع‌رسانی کنند.

رضایی تصریح کرد: یکی از مسائلی که امنیت جامعه را با مشکل مواجه می‌کند، سرقت است که حتی یک مورد سرقت که برای مردم دغدغه ایجاد می‌کند هم قابل قبول نیست، در کنار اقدامات فرماندهی انتظامی، لازم است تا اقدامات پیشگیرانه از جمله «نگهبان محله» برای تأمین امنیت و مقابله با سرقت صورت گیرد.

این مقام ارشد انتظامی با تقدیر از همکاری دستگاه قضا با فرماندهی انتظامی گفت: همکاری مناسب دستگاه قضا در اقدام به موقع و تسریع در صدور حکم و حمایت میدانی از مأموران باعث می‌شود تا پلیس در اجرای مأموریت‌های خود موفق‌تر از قبل عمل کند که لازم است این حمایت استمرار داشته باشد.

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرماندهی انتظامی گفت: فرماندهی انتظامی از ابتدای شکل‌گیری تا کنون در انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و حتی مدافع سلامت و از همه مهمتر در عرصه امنیت، شهدای زیادی را تقدیم اسلام کرده و خون تک تک این شهدا، بار مسئولیت کسانی که تکیه بر کرسی مسئولیت زده‌اند را سنگین تر کرده است.

وی گفت: روز گذشته یکی از نیروهای فراجا در سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش برای رهایی یک مادر و دختر از بند گروگان‌گیران، جان خود را فدای تأمین امنیت کشور کرد و این مهم ثابت کرد کارکنان انتظامی برای دفاع از امنیت کشور، جان خود را در دست گرفته‌اند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تأکید کرد: کارکنان فراجا در تمامی نقاط کشور و هر جا که جامعه به حضور آنان نیاز دارد از سفرهای عید نوروز، ماه مبارک رمضان، نماز جمعه، بازار و فعالیت‌های سیاسی تا فعالیت‌های فرهنگی تکیه‌گاه امنیت کشور هستند و این مهم را افتخاری برای خود قلمداد می‌کند.

رضایی در پایان تصریح کرد: خداوند را شاکریم که اگر در عصر ائمه معصومین (ع) حضور نداشتیم، امروز توفیق خدمت در مدیریت ولایت فقیه را داریم و بر این مهم بر خود می‌بالیم.

در این مراسم، سردار دلاور القاصی مهر به عنوان فرمانده جدید شرق استان تهران معرفی و از تلاش‌های سردار کیومرث عزیزی تقدیر شد.

گفتنی است، فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت 7 شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز