خبرگزاری کار ایران

فرمانده فراجا:

معلم خوب بر «دل‌ها» حاکم است/ استاد و معلم در تراز انقلاب اسلامی، پلیس در تراز پرورش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۶۸

فرمانده فراجا با بیان این که معلم خوب با درآمیختن علم و معنا و معرفت، بر دل ها حکومت می کند، گفت: استاد و معلم در تراز انقلاب اسلامی، پلیس در تراز پرورش می دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، صبح امروز، آیین تجلیل از استادان و مدرسان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت «هفته معلم» به همت معاونت تربیت و آموزش فراجا  و با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در سالن کوثر ستاد فراجا برگزار شد.

رادان در این مراسم با تقدیم سلام و خیرمقدم به خانواده معظم شهدا، جانبازان و اساتید و مدرسان مراکز آموزشی و دانشگاهی فرماندهی انتظامی کشور اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز توفیق حاصل شد که در جمع معلمین عزیز در فرماندهی انتظامی باشم. عنوان معلم، زیبا و شورانگیز است و به مخاطب حس مثبت و خوبی القا می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع و مقام والای معلم مطرح کرد: معلم شأن و مقامی والا، قابل احترام و شورانگیز دارد و دارای جایگاه و منزلت اجتماعی والایی است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به روز دوازدهم اردیبهشت و نام‌گذاری این روز به نام گرامیداشت مقام معلم، ادامه داد: این روز و گرامیداشت هفته مقام معلم با نام شهید استاد «مرتضی مطهری» عجین شده است که برای انجام وظیفه معلمی پا به عرصه میدان آموزش گذاشت و در این میدان به شرف شهادت نائل آمد و این مهم بیانگر درآمیختگی علم و شهادت و کسب فیض است.

وی با اشاره به درآمیختگی علم، معرفت و معنا یادآور شد: ما اگر فقط به اهمیت مقام معلم از دریچه درآمیختگی علم و معرفت و معنا نگاه کنیم، سخن تمام و کامل است، چراکه درآمیختگی علم، معنا و معرفت با هم تولید گفتار می‌کند و برای مخاطب دلنشین و اثرگذار است.

رادان اضافه کرد: علم درآمیخته با معنا و معرفت، بر جان و دل می‌نشیند و شاگرد چنین معلمی، علم توام با معرفت را با جان و دل از استاد می‌پذیرد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش اساتید و مدرسان انتظامی در تربیت و پرورش پلیس در تراز انقلاب اسلامی، بیان کرد: اگر ما بر اساس معماری پلیس آینده فراجا و تصویری که از این معماری در دست داریم، می‌خواهیم پلیس در تراز انقلاب داشته باشیم و به آن دست یابیم، اولین گام داشتن اساتید در تراز انقلاب اسلامی است که بتواند پلیس در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند و پرورش دهد.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: پلیس در تراز انقلاب اسلامی توسط معلمان، اساتید و مدرسان ما در مراکز آموزشی و دانشگاهی تربیت می‌شود، معتقدم که بایستی در فرآیند امور آموزشی و مهارتی جهش داشته باشیم و این نیازمند، طرح و اقدامی نو است.

رادان با تاکید بر این که نقش معلم چون فرمانده است، عنوان کرد: استاد و معلمی موفق است که بر دل‌ها حکومت کند، اگر نگاه مخاطب در کلاس به معلم، عاشقانه و خاشعانه باشد، آن معلم توانسته است کلاس را به تسخیر خود در بیاورد و تاثیرگذار باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با قدردانی از تلاش همه اساتید و مدرسان و معلمان مراکز آموزشی و دانشگاهی فرماندهی انتظامی کشور مطرح کرد: حق معنوی معلم بسیار بالاست و این حق را صرفا در کلمه نمی‌بینیم، برای معلمان و اساتید احترام بسیار ویژه ای قائلیم و بر رفع نیازهای به حق‌شان توام با تکریم تاکید داریم.

گفتنی است، پیش از سخنان سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، سردار حبیب‌الله جان‌نثاری، معاون تربیت و آموزش فراجا گزارشی از اهم اقدامات در حوزه ماموریتی این معاونت ارائه کرد. در این مراسم از اساتید و مدرسان برتر فراجا و خانواده معظم شهید «خرسندنیا» تقدیر شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز