خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی کشور:

دارندگان سلاح غیرمجاز باید احساس ناامنی کنند/ تیراندازی در مراسم؛ بدعتی غلط و خط قرمز پلیس است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۶۵

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: کسی که سلاح غیرمجاز دارد یا با سلاح عرض اندام می‌کند، باید احساس ناامنی کند و مورد رصد و تعقیب پلیس قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قاسم رضایی در دیدار با اعضای شورای تامین و سران قبایل، عشایر، معتمدین و متنفذین شهرستان شادگان گفت: ما در این استان و کربلای ایران مهمان شهدا هستیم، استانی که انصار و مهاجرین را در خود جای داد تا دست در دست هم فتنه بزرگ هشت سال جنگ تحمیلی را خنثی کنند.

وی افزود: استان خوزستان با ۲۳ هزار شهید و شهرستان شادگان که در زمان جنگ کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است، بیش از ۲۴۶ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور وضعیت جرایم خشن و عملکرد انتظامی شهرستان شادگان را تشریح کرد و گفت: آنچه که آرامش مردم را برهم بزند و احساس امنیت را به چالش بکشد، باید با اقدامات فرهنگی و سلبی و با جدیت تمام دنبال کرد.

وی ادامه داد: پلیس تکیه‌گاه مردم است و در مقابل هرکسی که بخواهد امنیت مردم را برهم بزند می‌ایستد و این وظیفه انقلابی و قانونی اوست.

رضایی تصریح کرد: خرید، فروش، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است و بدتر از این کسانی که با تیراندازی در مراسم عروسی، عزا، شادی و ... که احساس ناامنی و رعب و وحشت ایجاد می‌کنند، این موضوع فرهنگ، آداب و رسوم نیست، بلکه یک بدعت غیر‌قانونی و خط قرمز پلیس است.

وی با تاکید بر این که کسی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند و کسی که سلاح مجاز دارد، حق استفاده غیرمجاز از آن را ندارد، گفت: ما به عنوان مجری قانون تیراندازی غیرمجاز را نمی‌پذیریم و هر کس بخواهد عرض اندام و رعب و وحشت برای مردم ایجاد کند، پلیس قاطعانه برخورد می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور از بزرگان خواست: سلاح‌های غیرمجاز را یا تحویل و یا مجوزدار کنند و آنهایی که سلاح مجاز دارند، به‌صورت غیرمجاز در مراسم و ... استفاده نکنند.

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: بزرگان ضمن انجام اقدامات فرهنگی، نشست‌هایی با اعضای عشایر خود برگزار کنند و در صورت نیاز همکاران انتظامی و قضائی حضور خواهند داشت و تشریح خواهند داد.

رضایی خاطرنشان کرد: برخورد پلیس با این بدعت غلط و ضدقانون (دارندگان سلاح غیرمجاز) به هیچ عنوان مقطعی نخواهد بود و استمرار خواهد داشت.

وی با بیان این که کسی که سلاح غیرمجاز دارد یا با سلاح عرض اندام می‌کند باید احساس ناامنی کند و مورد رصد و تعقیب پلیس قرار گیرد، عنوان کرد: اگر سلاح‌های غیرمجاز جمع آوری شوند،‌ خیلی جرایم از قبیل سرقت‌های مسلحانه، قتل و ... اتفاق نمی‌افتد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در پایان تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های جدی دیگر فراجا در استان خوزستان دستگیری مجرمان و محکومان فراری است و این موضوع به صورت علمی و عملی پیگیری خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز