خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

تمام هستی ارزشمند مردم جامعه در دست معلمان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۹۷۹

وزیر آموزش و پرورش در نشست با نومعلمان استان چهارمحال و بختیاری، معلمی را حساس‌ترین شغل جامعه دانست و گفت: تمام هستی ارزشمند مردم جامعه در دست معلمان است.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی در دیدار با نومعلمان استان چهارمحال و بختیاری گفت: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى، مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است و وظیفه ما حل کردن مشکل معیشت معلمان است.

صحرایی ادامه داد: در این دوره ندانستن و نفهمیدن جهل است و معلمان مهمترین کار در جهان را دارند. کسانی که بر فرزندان جامعه تاثیر می‌گذارند، قدرت تغییر زندگی را دارند؛ نه فقط برای خود این کودکان، بلکه بر زندگی همه تاثیرگذار هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتخاب دقیق معلمان مدارس گفت: آنقدر در انتخاب معلمان دقیق عمل کرده‌ایم که به صراحت می‌توان به خانواده‌ها گفت که امانت‌های مهم خودشان را با خیال راحت به دست معلمان بسپارند.

وی افزود: معلمان مدارس باید به گونه‌ای باشند که بتوانند دو نسل را به هم وصل کنند، زیرا در حال حاضر یک شکاف عاطفی، ادراکی و ارتباطی بین دو نسل به وجود آمده است.

صحرایی به جذب ۷۰۰ معلم در آزمون استخدامی امسال در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالم که این تعداد معلم در این استان دلاور جذب شده است و امیدوارم که سال‌های بعد نیز به همین شکل استخدام معلم انجام پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: کار معلم ابتدایی از کار هر استادی در سطح هر دانشگاهی بالاتر است و کار معلم ابتدایی قابل مقایسه با کار هیچ کسی نیست. معلم نقش بسیار مهمی در سعادت و شقاوت دانش‌آموزان دارد، البته هرچه سن دانش‌آموزان بالاتر می‌رود، کار معلم سخت‌تر می‌شود.

وی در ادامه گفت: معلمی صورت فرهیخته و بالنده دارد و اگر معلم تکرار در عمل داشته باشد، کارش رو به زوال است. عالم با معلم فرق دارد چه بسا گروهی از عالمان معلم می‌شوند که به‌مراتب درجه معلم بالاتر است.

صحرایی بیان داشت: معلم خوب باید دو نکته را مد نظر داشته باشد، آزمون‌سازی و محتواسازی که بسیار در کار معلمی مهم و اساسی است. عامل نشاط معلم، نشاط دانش‌آموز است؛اگر او نشاط داشته باشد، معلم هم بانشاط خواهد بود و راهش به‌روز بودن معلم هست. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که معلم باید به دانش آموز خودش زیستن و اندیشیدن یاد دهد، عنوان کرد: کرونا یک درس مهمی برای ما داشت و آن این بود که اگر قرار است فقط آموزش‌دهنده باشیم، نیازی به حضور در مدرسه نداریم.

وی همچنین اظهار داشت: نکته مهم این است که سند تحول بنیادین، سندی است برآمده از آیین و فرهنگ ما، یعنی تعلیم و تربیت اسلامی که در این سند به نیاز دانش‌آموزان و آینده و تربیت همه‌جانبه آنها توجه شده است.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی در پایان خاطر نشان کرد: معلم باید دانش‌آموزان خود را موحد و با قوا تربیت کند و چگونگی ارتباط با خداوند را به آنها یاد دهد.

گفتنی است، در پایان این گردهمایی، نومعلمان استان چهارمحال و بختیاری با قرائت سوگندنامه‌ای متعهد شدند که به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وفادار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز