خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

به دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۶۱

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس گفت: به دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم و می‌توانیم با سرمایه خودمان راه‌اندازی آن را عملی کنیم.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی در دیدار صمیمانه با جمعی از فرهنگیان شیراز ضمن تبریک «روز حافظ» اظهار داشت: می‌شود ساعت‌ها درباره حافظ و اشعارش سخن گفت و پیام من به معلمان و دانش‌آموزان این است که مبادا از حافظ‌خوانی و سعدی‌خوانی غفلت کنید.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به‌ویژه شهدای حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: این که ۲۵ درصد شهدای استان فارس را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، نشان‌دهنده اهمیت موضوع شهادت و شجاعت در خانواده‌های این استان است.

صحرایی همچنین با تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: خیرین در ترسیم آینده کشور سهیم هستند و بستری را برای ساخت آینده کشور فراهم می‌کنند. عبور از گردنه‌های سخت پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست و اگر جامعه‌ای سالم می‌خواهیم، باید بهبود وضعیت مدارس را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس تاکید کرد: امروز اگر آسیب اجتماعی داریم، ناشی از غفلت و ضعیف کردن مدرسه در گذشته است. ما در حالی وارد دولت سیزدهم شدیم که آموزش و پرورش با چند مساله روبه‌رو بود؛ از جمله وجود سندی غیر از سند تحول کارهای روی زمین مانده که رتبه‌بندی یکی از مصادیق آن بود. 

وی افزود: در این مدت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تنها سند رسمی نشان‌دهنده مسیر پیشرفت آموزش و پرورش تبدیل کردیم و در رتبه‌بندی فرهنگیان آنچه انجام شد، حداقلی بود و برای معلمان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم. 

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه در سفر استانی هیات دولت به فارس افزود: کمبود معلم در برخی مناطق به‌زودی حل خواهد شد، آنچه امروز در کمبود معلم می‌بینیم، نتیجه تضعیف دانشگاه فرهنگیان در دوره‌های گذشته است.

صحرایی تصریح کرد: امروز ما برای تقویت دانشگاه فرهنگیان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم. در این دانشگاه باید طوری کار کنیم که تنها دغدغه ما باید تربیت دانشجومعلمان باشد، نه این که دغدغه فضا و تجهیزات مساله اول ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت یک دستگاه فرهنگی - اجتماعی است و یک نهاد سیاسی نیست، لذا نباید در آموزش و پرورش سیاست‌زدگی حاکم باشد؛ سیاسی کردن عدالت آموزشی ظلم به مدرسه، دانش‌آموز و جامعه است.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی در پایان گفت: به دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم و می‌توانیم با سرمایه خودمان راه‌اندازی آن را عملی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز