خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

نهضت سوادآموزی راه‌حل اصلی انسداد بی‌سوادی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۷۱۳

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که نهضت سواد آموزی راه‌حل اصلی انسداد بی‌سوادی در کشور است، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی نه‌تنها تضعیف نمی‌شود، بلکه تقویت خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی در بازدید از سازمان نهضت سوادآموزی و نشست صمیمانه با همکاران این سازمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: دال مرکزی ما برای مدیریت نظام تعلیم و تربیت کشور یکپارچگی و یکی شدن است که مستلزم آن همدلی، همراهی و همسویی است. 

وی افزود: واگرایی غیرقابل توصیفی در نظام تعلیم و تربیت وجود دارد که باید آن را حل کنیم، چراکه بزرگترین چالش ما همین واگرایی درونی نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم یکپارچگی درون‌سیستمی، گفت: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت رشد کند، باید این نظام از درون قوی شود تا از بیرون رشد کند و اثرگذار شود.

صحرایی با بیان این که آینده هرکشوری از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است، تاکید کرد: شرط لازم برای داشتن اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه قوی در آینده، آموزش و پرورش قوی در اکنون آن جامعه است. 

وی خاطرنشان کرد: اثر آموزش و پرورش در اکنون قابل مشاهده نیست و در آینده مشخص می‌شود، بنابراین انسانی که آینده‌نگر و آینده‌پژوه باشد، در آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

صحرایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و تعمیق سواد، اظهار داشت: سواد را در زیست‌بوم کشورمان تعریف کنیم و این که برای رسیدن به آن باید چه کنیم و چه مسیری را طی کنیم. معیار ایران برای تعریف سواد را کشورهای دیگر نمی‌توانند تعیین کنند و خودمان باید این معیار را تعیین کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که باید تلاش کنیم تا مسأله آموزش و پرورش موضوع اول کشور شود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فرد، بی‌سواد شود تا این که بخواهیم او را باسواد کنیم. 

وی گفت: باید پیگیر باشیم که توسعه و تعمیق سواد در سال ۱۴۰۲ یعنی چه و به مثابه چیست. قرآن، خواندن، نوشتن و حساب کردن دغدغه آموزش و پرورش است و باید برای این موارد در  آموزش بزرگسالان مبتنی بر علم خودش برنامه‌ریزی کنیم.

صحرایی با تاکید بر این که اجزای نظام تعلیم و تربیت باید مانند چرخ‌دنده‌های یک ماشین خوب کار کنند،  گفت: در زمان مدیریت بنده تا آنجا که در توانم باشد، نهضت سوادآموزی تقویت خواهد شد، به شرط آن که بازیگر فعال نظام تعلیم و تربیت باشد و مسئولیت انسداد بیسوادی کشور را برعهده بگیرد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نهضت سوادآموزی باید اصلی‌ترین راه‌حل ما برای انسداد بی‌سوادی درکشور  باشد و برای این کار  باید خودش را متناسب با رویکردها، ساختارها و شرایط جدید در تمامی ابعاد علمی، مدیریتی، آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، آزمون‌سازی و روانشناسی بزرگسالان به‌روز کند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ابتدای این نشست، علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با ارائه گزارش عملکرد سازمان در سال‌های اخیر به تشریح نکاتی درباره اهداف و برنامه‌های تحولی در دست اقدام سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و  مدیران بخش‌های مختلف این سازمان نیز مسائل مهم حوزه خود را با وزیر آموزش وپرورش در میان گذاشتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز