خبرگزاری کار ایران

در هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون دائمی بنیاد ملی نخبگان مطرح شد:

نخبه‌پروری و نقش‌آفرینی استادان در حل مسائل کشور مورد توجه جدی در دوره جدید فعالیت بنیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۲۲۰

سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: بحث مساله‌محوری و نقش‌آفرینی استادان در حل مسائل کشور و نخبه‌پروری مورد توجه جدی در دوره جدید فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون دائمی بنیاد ملی نخبگان با حضور رئیس و اعضای هیئت امنای بنیاد برگزار شد. 

سید سلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در این نشست عنوان کرد: مهم‌ترین تمرکز در دور جدید نخبگان این است که نخبگان در کشور احساس مفید بودن کنند. در طرح تحول، مبنا این است که جایگاه بنیاد که جایگاه تنظیم‌گری نظارت و ارزیابی بوده، احیاء شود و در برش نخبگانی طبق سند راهبردی نخبگان موضوعات تصویب شود. این کار بدون تایید رییس جمهور امکان‌پذیر نیست اما رییس جمهوری بر این موضوع تاکید دارند. در لایه بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان نیز باید زمینه‌هایی را با حمایت و همراهی دستگاه‌ها فراهم کنیم تا تقسیم کار ملی تحقق پیدا کند. 

وی ادامه داد: در بخش تربیت نخبگان و رشد و شکوفایی استعدادها تلاش کردیم سیری را برای نخبگان در نظر بگیریم. در دوره‌های قبلی برنامه‌هایی بود که پراکنده بودند و یک سیر را در نظر نمی‌گرفتند و طرح‌ها به صورت پراکنده انجام می‌شد و خاتمه می‌یافت و طی آن، به فعلیت رسیدن نخبه محقق نمی‌شد؛ بنابراین، مسیر نخبگی تعریف شد تا دانشجویان به وسیله استاد راهبر که استادان برجسته هستند در یک مسیر نخبگی و نقشه راهی که برای آن‌ها طراحی شده بود حرکت کنند. 

سیدافقهی با بیان این که بنیاد در گذشته عمدتا بر دانشجویان متمرکز بود و کاری با استادان نداشت و در لایه استادان طرح مدونی موجود نبود، اظهار داشت: بحث مساله محوری و نقش‌آفرین کردن استادان در حل مسائل کشور و نخبه‌پروری مورد توجه جدی دوره جدید فعالیت‌های بنیاد است. یک طرح با مشارکت استاد تعریف می‌شود و ناظر به آیین نامه ارتقا است. همچنین برای استاد نقشه راه تعالی بنا به پیشنهاد خود استاد تعریف و برای یک دوره چهارساله اجرا خواهد شد، استادان مسیر نخبگی خود را طی می‌کنند پس از چهار سال نیز این روند و عملکرد استاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز