خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق نوآوری:

نگه‌داشت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بستر دانش‌بنیان محقق می‌شود/ نیاز به سرمایه‌گذاری جدی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۱۶۲

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حوزه دانش بنین برای نگه‌داشت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بستر بسیار مناسبی است که نیاز به سرمایه‌گذاری و تأمین مالی جدی دارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی موضوع دانش‌بنیان را یک موضوع جذاب و روز کشور توصیف کرد و گفت: دانش‌بنیان‌ها هم ارزش افزوده و هم تولید فناوری می‌کنند که این تولید فناوری باعث اقتدار هر کشوری است. این حوزه برای نگه‌داشت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بستر بسیار مناسبی است که نیاز به سرمایه‌گذاری و تأمین مالی جدی دارد. 

وی در ادامه سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیانی را نوعی انجام مسئولیت اجتماعی توصیف کرد و گفت: سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های بزرگ در کنار همه فعالیت‌های اقتصادی که انجام می‌دهند، باید توجه ویژه‌ای به موضوع دانش‌بنیان‌ها داشته باشند و از دید مسئولیت اجتماعی به سرمایه‌گذاری در این حوزه نگاه کنند. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تأکید کرد: دانش‌بنیان‌های ما به دانش فنی دست یافته و محصولات متعددی تولید کرده‌اند و برای افزایش ظرفیت تولید، نیاز به سرمایه‌گذاری دارند. ما در صندوق نوآوری آمادگی داریم توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را به سرمایه‌گذاران معرفی و زمینه‌های مناسب برای تعامل سرمایه‌گذاران با دانشگاهیان و دانش‌بنیان‌ها را فراهم کنیم. اگر سرمایه‌گذاران طبق مکانیزمی که در صندوق نوآوری تدوین کرده‌ایم، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، اصل سرمایه توسط صندوق تضمین می‌شود. 

وی درباره خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان گفت: ضمانت‌نامه‌ها از نیازهای اصلی شرکت‌ها است و دانش‌بنیان‌ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. از طریق تعاملی که با شبکه بانکی کشور داریم، توانسته‌ایم صدور ضمانت‌نامه‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کنیم. در حوزه توانمندسازی نیز سعی می‌کنیم در قالب آموزش، مشاوره و کمک‌های بلاعوضی که در اختیار دانش‌بنیان‌ها قرار می‌دهیم به توانمندسازی آن‌ها کمک کنیم. همچنین در بخش صادرات نیز زمینه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی را فراهم کرده‌ایم. 

خیاطیان به بخشی از جزئیات این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس بسته‌ای که در این زمینه آماده کرده‌ایم، از شرکت‌های دانش‌بنیانی که ظرفیت رشد تولید داشته باشند، حمایت ویژه می‌کنیم. در این زمینه بر اساس شرایط مشخص و با ضمانت صندوق نوآوری، تسهیلات «رشد تولید دانش‌بنیان» از سوی شبکه بانکی در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز