خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

جذب نخبگان برای مدیریت دوره‌های آتی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۱۶۱

وزیر نیرو با بیان اینکه، مسیر تحول وزارت نیرو به کمک نیروهای مستعد جوان و حائز صلاحیت فراهم می‌شود، گفت: جذب نخبگان برای مدیریت دوره‌های آتی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ «علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو با اشاره به بهره‌مندی از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حل مهم‌ترین نیازها و راهبردهای حوزه نیرو عنوان کرد: وزارت نیرو یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خود را استفاده از شرکت‌ها و روش‌های دانش‌بنیان برای پاسخ گفتن به مهم‌ترین پرسش‌ها و نیازهای حوزه نیرو قرار داده است. باید بتوانیم با استفاده از توانمندی این شرکت‌ها و محصولات و راهکارهای نوآورانه‌ای که ارائه می‌کنند، شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم که اثرات ناترازی را در زندگی مردم به حداقل برسانیم. 

محرابیان با اشاره به ایجاد زمینه مناسب برای نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در طرح‌ها و کلان‌پروژه‌های حوزه نیرو افزود: بودجه‌ها و اعتبارات مناسبی به این طرح‌ها اختصاص داده شده و سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از طرح‌های کلان و راهبردی وزارت نیرو افزایش داشته و اکنون به میزان قابل توجهی رسیده است. 

وی با اشاره به ارائه نیازها از سوی وزارت نیرو به شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه راهکارها از سوی این شرکت‌ها افزود: در دوره‌ای می‌دیدیم که طرح‌ها و تحقیقات شرکت دانش بنیان بدون توجه به نیازهای بازار وزارتخانه بود، اما اکنون نیازها را اعلام می‌کنیم و شرکت‌ها، متناسب با نیازهای طرح شده، در مسیر ارائه ایده، پرورش آن و تجاری‌سازی پیش می‌روند که مورد حمایت وزارت نیرو نیز قرار می‌گیرد. امیدواریم با اتخاذ این راهبرد و به کمک توانمندی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان به پاسخ بسیاری از نیازهای حوزه نیرو دست پیدا کنیم. 

وزیر نیرو با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان در ساختار مدیریتی آتی وزارت نیرو با همکاری معاونت علمی، بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی عنوان کرد: استفاده و جذب نخبگان به معنای شکار افراد نخبه با ویژگی‌های منحصر به فرد برای مدیریت سال‌های آینده و دوره‌های آتی، در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد. 

وی افزود: افرادی که با صلاحیت کافی و بدون تکیه به هیچ گونه رانت جذب می‌شوند تا در تحول آینده وزارت نیرو تاثیرگذار باشند. در این برنامه با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور صورت می‌گیرد، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی با مجوز سازمان اداری استخدامی، نقش آفرین خواهند بود و مسیر تحول وزارت نیرو به کمک نیروهای مستعد جوان و حائز صلاحیت در قالب یک همکاری مشترک و بین دستگاهی فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز