خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

نخبگان باید از آگاهی‌های صحیح سیاسی و اجتماعی روز برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۵۰

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: اگر نگرش سیاسی و اجتماعی جامعه علمی کشور به خصوص نخبگان کامل نباشد، ممکن است با عین نخبگی و توانمندی در مسیر حمایت جریان‌های ضدانسانی و ضدالهی قرار گیرند؛ بنابراین زیست سیاسی و زیست اجتماعی یکی از مهمترین ابعاد رشد آن‌ها از مقطع دانش آموزی است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد هوشیاری و آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان به منظور تحلیل دقیق حوادث مختلف سیاسی داخلی و خارجی به دلایل مختلف از جمله تغییرات سبک زندگی از یک طرف و کم توجهی نظام آموزشی و حوزه فرهنگی به نسبت دهه‌های گذشته کمرنگ‌تر شده است. 

وی با اشاره به اینکه نگرش و تحلیل صحیح سیاسی و اجتماعی جامعه نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان در جهت‌دهی فکری آن‌ها و البته جامعه بسیار موثر و رهگشا است، تاکید کرد: نخبگان باید علاوه بر آشنایی با علوم و فناوری روز دنیا، از آگاهی‌های صحیح سیاسی و اجتماعی روز نیز برخوردار باشند. 

دهقانی معتقد است: اگر نگرش سیاسی و اجتماعی جامعه علمی کشور به خصوص نخبگان کامل نباشد، ممکن است با عین نخبگی و توانمندی در مسیر حمایت جریان‌های ضدانسانی و ضدالهی قرار گیرند؛ بنابراین زیست سیاسی و زیست اجتماعی یکی از مهمترین ابعاد رشد آن‌ها از مقطع دانش آموزی است. 

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه، نظام سلطه و استکبار جهانی به روش‌های مختلف و در همه دوران‌ها، به دنبال تسلط و گسترش سلطه خود در نظام بین الملل است، افزود: آن‌ها هر قدرتی را که در مقابلشان قد علم کند، سرکوب می‌کنند. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همچنین تاکید کرد: به طور حتم جامعه علمی و به ویژه نخبگان کشور در کنار برخورداری از نگرش سیاسی و اجتماعی مناسب، می‌توانند در مسیر خودکفایی هرچه بیشتر کشور و رفع کامل وابستگی در حوزه‌های مختلف و اقتدار روزافزون ایران، بسیار منشا اثر، خیر، برکت و پیشرفت باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز