خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

۲۰۰ محصول در حوزه سلامت با فناوری نانو تولید می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۷۰

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ۳۵۰ شرکت در حوزه فناوری نانو فعالیت دارند که ۲۰ درصد آن‌ها مربوط به حوزه سلامت است و در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ محصول سلامت محور با فناوری نانو تولید می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، ابوالفضل باقری فرد در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو (ایرانانو ۱۴۰۲) با اشاره به کیفیت و کمیت محصولات تولیده شده در کشور با استفاده از فناوری نانو، افزود: کاربرد فناوری نانو در تولید محصولات دانش بنیان سبب تاثیرپذیری بیشتر و کاهش عوارض آن می‌شود و این محصولات با نمونه‌های خارجی، قابل رقابت هستند.

وی با بیان اینکه ایران جزء ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه فناوری نانو است، ضمن امیدواری نسبت به ارتقای جایگاه کشورمان در سطح بین الملل، گفت: رشته فناوری نانو پزشکی و فناوری نانودارویی در بیش از ۱۵ دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همه زمینه‌ها از صنعت تا پزشکی و در همه رده‌ها از گروه دانش آموزی تا دانشجویی، شاهد تولید محصولات با کیفیت و کاربردی با استفاده از این فناوری هستیم؛ از سوی دیگر در سالهای اخیر، جایگاه فناوری نانو در کشور توسعه یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز