خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش ظرفیت ۳۰ درصدی پنجاهمین دوره آزمون دستیاری/ نتایج آزمون شهریورماه ۱۴۰۲ اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۶۲۱

معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش ۳۰ درصدی پذیرش پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی و اعلام نتایج این آزمون در هفته اول شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، ابوالفضل باقری فرد با اشاره به برگزاری پنجاهمین دوره آزمون دستیاری در اردیبهشت، امسال، عنوان کرد: هفته اول تیر ماه نتایج اولیه پنجاهمین آزمون دستیاری شامل نمره، رتبه و کارنامه اولیه اعلام شد و داوطلبان، در مهلت تعیین شده فرصت داشتند تا ۱۰۰ رشته مقطع را انتخاب کنند.

وی به درخواست تعداد محدودی از پزشکان در خصوص ایجاد فرصت مجدد برای ثبت نام این آزمون اشاره و خاطرنشان کرد: امسال همانند سال‌های گذشته علاوه بر مرحله اول، دو بازه زمانی دیگر نیز برای انتخاب رشته افرادی که از ثبت نام جا مانده بودند، اعلام شد و اواخر تیر ماه نیز سایت سنجش بسته شد؛ چون دستیاران باید مطابق نظام آموزشی، اول مهر ماه در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند و نظام آموزشی-درمانی کشور مختل نشود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: فرصت قانونی انتخاب رشته به اتمام رسیده و نتایج آزمون دستیاری، هفته اول شهریور ماه اعلام و بلافاصله پس از آن مرحله تکمیل ظرفیت با اولویت مناطق محروم از طریق بومی گزینی، انجام می‌شود.

باقری فرد تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه ها، وزارت بهداشت بر اساس نیاز کشور ظرفیت دستیاری را هر سال افزایش می‌دهد؛ به طوری که امسال حدود ۳۰ درصد افزایش ظرفیت دستیاری خواهیم داشت که ۳۰۰ نفر در مرحله اول و یک هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت با اولویت مناطق محروم و بومی گزینی، ظرفیت داده خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم، بیان کرد: هزار نفر دستیار در مرحله تکمیل ظرفیت بر اساس رشته‌های مورد نیاز با اولویت مناطق بومی پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در آزمون دستیاری بر اساس نیاز کشور است، افرود: الزام قانونی برای افزایش ظرفیت دستیاری وجود ندارد اما پذیرش در رشته‌های دستیاری بر اساس نیاز مناطق مختلف مطابق برنامه و تمهیدات وزارت بهداشت برای جبران کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت این است که در کنار افزایش ظرفیت پزشکی عمومی، ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری را هم افزایش دهد تا ظرفیت دانشگاه‌ها برای پذیرش متخصص، تکمیل شود؛ البته باید توجه داشت که کیفیت آموزش پزشکی، خط قرمز ما است.

به گفته وی داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت، پذیرفته می‌شوند نمره آن‌ها از نفر آخر پذیرفته شده در آن رشته کمتر نخواهد بود؛ در واقع، مرحله تکمیل ظرفیت برای رفع نیاز کشور است و باید از دستیاران بومی برای ارائه خدمت در مناطق محروم استفاده شود.

باقری فرد در خصوص ظرفیت پذیرش در مقطع پزشکی عمومی، گفت: سال‌گذشته، باید هزار و ۶۰۰ نفر به ظرفیت اعلامی، اضافه می‌شد که ۴۹۰ نفر هم بیشتر، پذیرش شدند. در سال ۱۴۰۲ نیز باید هزار و ۹۲۰ نفر اضافه شود که در مجموع ۳ هزار و ۵۲۰ نفر، طبق دفترچه آزمون و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر گرفته شده است و پذیرش خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز