خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

مصوبه شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی فصل‌الخطاب برای پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۸۸۲

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه مصوبه شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی در مورد ظرفیت پذیرش رشته‌های‌ پزشکی فصل‌الخطاب است، عنوان کرد: در این مصوبه، تعداد افزایش ظرفیتها و تعداد پذیرش نهایی هر سال در رشته پزشکی و دندانپزشکی در قالب جداولی مشخص شده که فصل‌الخطاب ما برای پذیرش دانشجو است.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب افزود: سال گذشته طبق جدول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت می بایست ۹ هزار و 600 نفر دانشجوی  پزشکی پذیرش می کرد که این تعداد به 10 هزار و 262 نفر رسید  و دلیل آن طبق گزارش سازمان سنجش، برخی محدودیت ها از جمله  نمره های مشابه بود که توانایی جداسازی افراد وجود نداشت، بنابراین وزارت بهداشت بیشتر از جدول پذیرش کرد.

وی تصریح کرد: شرایط در رشته دندانپزشکی هم به همین صورت بوده و طبق جدولی که برای افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی مشخص شده در پایان سالجاری، وزارت بهداشت می بایست تعداد 2 هزار و 219 نفر را پذیرش کند در حالی که وزارت بهداشت سال گذشته 2 هزار 259 دانشجوی دندانپزشکی را پذیرش کرد یعنی در اعمال قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت از جدول هم جلوتر بوده است.

باقری فرد افزود: امسال نیز به شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان سنجش اعلام کرده ایم که فصل الخطاب جدول تعداد پذیرش نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و قطعا ظرفیتی که در سالجاری پذیرش خواهیم کرد همان تعدادی است که در جدول مشخص شده یعنی حدود 11 هزار و  520 نفر پذیرش خواهد شد و زمینه برای پذیرش تعداد بیشتر در وزارت بهداشت وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در عین حال یاد آور شد: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرف تعهد فقط وزارت بهداشت نیست بلکه سازمان های برنامه و بودجه و امور استخدامی هم وظیفه دارند برای اختصاص اعتبارات لازم کمک نمایند تا  زیرساختهای لازم برای پذیرش دانشجویان جدید فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز