خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد خبر داد

برگزاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۶۵۶

رئیس کمیته امداد گفت: ماموریت اصلی کمیته امداد، ایجاد شغل پایدار با درآمد باثبات و توانمندسازی مددجویان است.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری در همایش معاونان اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور، با اشاره به اهداف تاسیس کمیته امداد در شرایط حساس روزهای نخست انقلاب، گفت: صدور فرمان تاسیس و تشکیل کمیته امداد تنها بعد از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی، دغدغه مندی حضرت امام (ره) را نسبت به محرومان نشان می‌دهد.

وی توجه امام خمینی(ره) به شکوفایی استعدادها، مددرسانی به کار و کمک به ایجاد زندگی شرافتمندانه اقشار محروم را ماموریت اصلی این نهاد انقلابی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در احکامی که برای روسای کمیته امداد طی سال‌های اخیر صادر کرده‌اند، به امر توانمندسازی تاکید داشته‌اند که ما در مجموعه کمیته امداد آن را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

رئیس کمیته امداد، سه محور توانمندسازی در ماموریت این نهاد را اشتغال، مسکن و خوداتکایی فرهنگی ذکر کرد و گفت: توانمندسازی با رعایت تکریم افراد را تا زمانی که فرد از پوشش این نهاد خارج شود، دنبال می‌کنیم.

بختیاری، اشتغال پایدار و درآمد با ثبات برای مددجویان را بسیار محوری و مهم توصیف کرد و گفت: براساس برنامه ششم که از سال ۹۶ آغاز شد، کمیته امداد و بهزیستی مکلف به ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار شغل شدند که سهم کمیته از این تعداد ۷۰ هزار شغل بود و به عبارتی در طول برنامه می بایست حدود ۳۷۰ هزار شغل ایجاد می کردیم و خوشبختانه تا امروز موفق شدیم بیش از یک میلیون برسیم.

وی بر کیفیت و پایداری و ثبات در بحث شغل مددجویان تاکید کرد و گفت: یکی از مسائلی که در حوزه اشتغال، در کمیته امداد با آن روبه رو هستیم، مساله زنان سرپرست خانوار است، بنابراین موضوع مشاغل خانگی دردستور کار قرار گرفت.

به گفته رئیس کمیته امداد، برای رفع مشکلات و برداشتن موانع از سر راه بانوانی که قصد فعالیت در مشاغل خانگی را داشتند، تلاش کردیم مساله ضامن را برای تسهیلات این گروه از مددجویان حل کنیم.

بختیاری با اشاره به کیفیت کار مددجویان، به ویژه در حوزه فرش، گفت: تولیدات فرش مددجویان، نشان بین‌المللی احسان را در ژنو به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی خاطرنشان کرد: در راستای هدف‌گذاری به عمل آمده، قرار است برای سال ۱۴۰۲ جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد کشور برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز