خبرگزاری کار ایران

صف پشت‌نوبتی «جهیزیه» کمیته امداد "صفر" می‌شود/ پرداخت تسهیلات اشتغال به دهک‌های ۱ تا ۵

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۳۰۹

رئیس کمیته امداد گفت: با اهدای ۱۰۰ هزار جهیزیه به نوعروسان، صف پشت نوبت جهیزیه تا پایان سال صفر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان بر سه رکن اشتغال، مسکن و خودباوری و خوداتکایی استوار است، افزود: غیر از سالمندان و بیماران صعب‌العلاج، دیگر مددجویان باید در چرخه اشتغال قرار بگیرند.

وی پرهزینه‌ترین خدمت مددجویان و آرامش‌بخش خانواده‌های تحت حمایت را «مسکن» عنوان کرد و ادامه داد: در بحث احداث مسکن، سپاه، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن با کمیته امداد همکاری دارند و انتظار داریم هر چه سریع‌تر مشکل مسکن مددجویان را به ویژه در روستاها حل کنیم.

رئیس کمیته امداد به موضوع درمان مددجویان اشاره کرد و گفت:  برای درمان رایگان، سال گذشته در شورای عالی بهداشت مصوبه گرفتیم و در دولت تصویب شد تا فرانشیز درمان بیماران سرپایی به ۱۵ درصد کاهش یابد و بیماران بستری و صعب‌العلاج نیز رایگان درمان شوند البته تلاش می‌کنیم هزینه‌های جانبی درمان و بستری هم رایگان شود.

وی به اشتغال مددجویان اشاره کرد و افزود: هر سال باید ۵۰۰ هزار اشتغال برای مددجویان ایجاد کنیم و علاوه بر مددجویان می‌توانیم به دهک‌های یک تا ۵ تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم.

بختیاری تصریح کرد: در سال قبل مراجعاتی از دهک‌های۶ و ۷ برای دریافت تسهیلات اشتغال داشتیم که با تصویب شورای اشتغال، به این دو دهک نیز تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد گفت: در بحث جهیزیه تا پایان سال در کشور پشت نوبتی نخواهیم داشت. در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب و قانون جوانی جمعیت، سال گذشته، ۸۲ هزار جهیزیه با کمک‌خیرین، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام تهیه شده و امسال نیز ۱۰۰ هزار جهیزیه توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز