خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما؛

تحقق دست‌یابی آموزشی در راستای ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۰۶

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران افزایش داده است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، گفت: با تلاش ۸ ماهه همه همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش شرایط برای پذیرایی بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه از دانش‌آموزان عزیز فراهم شد. پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس حضور پیدا کنند. 

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته برای بازگشایی مدارس، اظهار داشت: بیش از ۹۳۰ هزار فرهنگی سازماندهی شده‌اند و بیش از ۱۵۳ میلیون جلد کتاب جهت توزیع میان دانش آموزان مقاطع مختلف چاپ شده است. بهسازی و شاداب‌سازی فضای مدرسه به منظور افزایش علاقه مندی دانش آموزان در مدارس کشور با اولویت مدارس عادی دولتی صورت گرفته است. 

کاظمی ادامه افزود: دسترسی آموزشی حداقل اقدام در تحقق عدالت آموزشی و تربیتی است و به دنبال تحقق دست‌یابی آموزشی در راستای ارتقای کیفیت آموزش با اولویت مدارس دولتی هستیم. 

وی در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما پیرامون پویش مهر اظهار کرد: در زمینه نظام آموزشی کشور همواره دستاوردهایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته که گاها دانش‌آموزان در جریان آن‌ها نیستند. برای مثال جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران افزایش داده است. رویکرد تربیت دانش آموزان پژوهشگر خلاق و نوآور در پژوهشسراهای دانش آموزی در حال انجام است. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزود: با همین نگاه رئیس محترم جمهور امسال به جای اینکه سوال مشخصی را مطرح کنند، راه را برای مشارکت دانش‌آموزان و اولیاء تحت عنوان پویش مهر در این زمینه باز گذاشته‌اند. 

وی در مورد وضعیت مدارس شبانه‌روزی اظهار کرد: رغبت اولیاء به این موضوع بر اساس بستر فرهنگی خانواده متفاوت است. اما خوشبختانه شرایط و بستر لازم در این زمینه به صورت کامل مهیا شده است. برخی از مدارس شبانه روزی نمونه دولتی هستند که خدمات متفاوتی را برای دانش‌آموزان مستعد فراهم کرده‌اند. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در مورد توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی و بهبود وضعیت آن‌ها گفت: یکی اولویت‌های ما همواره توسعه متوازن رشته‌ها بوده است. در این موضوع باید بحث علاقه‌مندی و نیاز کشور به درستی در نظر گرفته شود. در این زمینه نیاز است که ما رشته‌های علوم پایه و به خصوص رشته ریاضی - فیزیک را که در سیزده سال اخیر روندی کاهشی داشته است را تقویت کنیم. ما در سال گذشته حدود ۱.۸ درصد افزایش در سهم پایه دهم داشتیم و امسال نیز شاهد توسعه حداقل ۱.۵ درصدی نیز خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز