خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۵ مدرسه در شهرهای پردیس و پرند در نوبت تحویل قرار دارد/ استانداردسازی موتورخانه ۱۰ هزار و ۷۰۰ کلاس در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۳۲

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت:‌ هم اکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ کلاس داریم که نیازمند استانداردسازی موتورخانه هستند. این امر در برنامه کاری ما قرار دارد و تقریبا سالی ۱۰۰ مدرسه را با توجه به اعتباری که اعطا می‌کنیم استانداردسازی می‌کنیم. حتی در مواردی فراتر از این حجم نیز کار انجام می‌شود.

«عباس زارع» مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد مولدسازی و تاثیری که در افزایش فضاهای آموزشی دارد، بیان کرد: فعلا ۱۰ مدرسه از سمت شهرستان‌های استان تهران و ۲۱ فضا در شهر تهران برای مولدسازی معرفی شده است. 

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی روی این موضوع کار می‌کند و اگر این فضاها به مرحله فروش برسند، بعد از اینکه فروخته شدند و زمانی که پول به حساب خزانه سازمان واریز شود، در قالب مبادله موافقت نامه به نوسازی داده شود و اتفاقات خیلی خوبی در استان تهران به لحاظ تامین فضای آموزشی به وجود می‌آید. 

زارع تصریح کرد: مدارسی که مازاد است، در مولدسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه مدرسه‌ای در میدان ونک به نام شهید رجایی وجود دارد که ۵ سال است که خالی از دانش آموز است. با فروش چنین مدرسه‌ای سازمان نوسازی می‌تواند ۸۰ مدرسه ۱۵ کلاسه استاندارد بسازد. 

زارع در ادامه اظهار کرد: هم «حمیدرضا خان محمدی» ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خیلی پیگیر موضوع مولدسازی هستند و جزو نقشه‌های راه آن‌هاست که مدام به مدیران نیز گوشزد می‌کنند و همچنین در استان موضوع به دقت در حال پیگیری است. من امیدوارم تا آخر سال جاری به خبرهای خوبی در زمینه مولدسازی برسیم. 

او در مورد وسایل گرمایشی و سرمایشی در مدارس و موارد ممنوعیت‌ها در این زمینه نیز اظهار کرد: در استان تهران شعله مستقیم به صورت کامل حذف شده است یعنی ما در استان تهران مدرسه‌ای نداریم که بخاری گازی داشته باشد. هم اکنون ۱۰ هزار و ۷۰۰ کلاس داریم که نیازمند استانداردسازی موتورخانه هستند. این امر در برنامه کاری ما قرار دارد و تقریبا سالی ۱۰۰ مدرسه را با توجه به اعتباری که اعطا می‌کنیم، استانداردسازی می‌کنیم. حتی در مواردی فراتر از این حجم نیز کار انجام می‌شود. 

زارع در ادامه اضافه کرد: سال قبل از سیستم جدیدی در مدارس استفاده کردیم و دیگ چگالشی را آوردیم تا هزینه‌ها را پایین بیاوریم البته این سیستم‌ها کمی گران است، اما در برنامه‌های کار ماست و اکثر پروژه‌های جدیدمان با همین سیستم طراحی و ساخته می‌شوند. 

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در مورد ساخت مسکن مهر در شهرستان‌های استان تهران و چالش تامین فضای آموزشی در این مناطق با اشاره به اینکه این بحث در حیطه اختیارات و مسئولیت‌های شرکت عمران است، بیان کرد: شرکت عمران زحمت می‌کشد و خودشان اقدامات خوبی می‌کنند. نقشه مدارسی که قرار است در این مناطق ساخته شود توسط ما طراحی می‌شود و به آن‌ها تحویل می‌دهیم در واقع این نقشه‌ها دارای تاییدیه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است. شرکت عمران نیز کارهای اجرایی این نقشه‌ها را انجام می‌دهد. 

به گفته زارع؛ امسال در بحث پروژه‌های تحویلی، شرکت عمران اقدامات خوبی داشته و در شهرهای پرند ۷ مدرسه و در شهر پردیس ۸ مدرسه ساخته‌اند که در برنامه‌های تحویلی آن‌ها قرار گرفته است. 

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در خصوص بیشتری چالش کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران نیز توضیح داد: هم اکنون شهر قدس از نظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد، ولی متاسفانه مشکل زمین آموزشی داریم یعنی زمین آموزشی در این شهر تعریف نشده است. البته پیگیری صورت گرفته و با استاندار مکاتباتی صورت گرفته و قرار است توسط شهرداری برای این شهر زمین تامین شود. امیدواریم به زودی مسائل فضای آموزشی در این شهر نیز حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز