خبرگزاری کار ایران

به همت شورای عالی آموزش و پرورش؛

میزگرد تخصصی نقد و بررسی نقش سواد رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۳۸

میزگرد تخصصی «نقد و بررسی نقش سواد رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان» با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، پایان قرن بیستم با تغییر و تحولات بسیار در تمامی زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، علمی، پژوهشی و غیره همراه بوده است. این انقلاب تکنولوژیک همانند طوفانی سهمگین جهان را در نوردیده و آن را وارد عرصه جدیدی کرده و حتی باعث تغییر عادات رفتاری و عملکردی انسان‌ها نیز شده است. 

فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مدرن، جنبش جدید و تازه‌ای را در جهان و همچنین در حوزه ارتباطات و انتقال دانش به وجود آورده که هر فردی می‌تواند به راحتی در شبکه جهانی وب و دنیای اینترنت عضو شده و مطالب دلخواه خود را منتشر نماید لذا شناسایی اعتبار و صحت این اطلاعات بسیار مشکل به نظر می‌رسد. بر این اساس با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباطی مختلف، نوع استفاده افراد از این رسانه‌ها و اعتماد به آن ها، به عنوان بخشی از منابع دیجیتالی و الکترونیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار گردیده است. 

بنابراین، مهارت‌های لازم برای داشتن آگاهی و اطلاعات موردنیاز به عنوان مجموعه جدیدی از صلاحیت، مهارت، دانش و نگرش در زمینه بهره مندی هرچه بهتر از رسانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی نوین می‌تواند استفاده دانش آموزان از این رسانه‌ها را مؤثرتر، پویاتر و لذت بخش‌تر نماید. 

بر اساس همین ضرورت؛ میزگرد تخصصی «نقد و بررسی نقش سواد رسانه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان» با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، سمیه تاجیک اسماعیلی عضو هیات علمی دانشگاه و متخصص علوم ارتباطات اجتماعی، عزت الله فولادی متخصص مشاوره و کارشناس آموزش و پرورش، محمد محمدی مدیرکل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۱ الی ۱۳ به میزبانی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود. 

لازم به ذکر است؛ این میزگرد از طریق شبکه شاد پخش خواهد شد. 

https://shad.ir/shora_a

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز