خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ارتقای کیفیت مدارس دولتی به شرط مدیریت با ثباتِ مستمر در آموزش و پرورش/ توضیح درباره شرایط ثبت نام کودکان با صغر سنی در پایه اول ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۶۲۴

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر یک مدیریت با ثباتِ مستمر موضوع ارتقای کیفیت مدارس دولتی کشور را پیگیری کند، می‌توان امید داشت تا دهه بعدی تحولی اساسی در مدارس ایجاد شده باشد، اما اگر همچنان آموزش و پرورش عرصه بی‌ثباتی مدیریتی باشد چنین امیدی نمی‌توان داشت.

«محمود امانی طهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد تقویت مدارس دولتی توضیح داد: ارتقای مدارس دولتی یکی از محورهای ده‌گانه اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بود. کارگروه تخصصی ارتقای مدارس دولتی به اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی سپرده شده است. این کارگروه با قدرت زیادی نظرات کارشناسان سراسر کشور را جمع کرده‌اند و به بسته پیشنهادی خوبی رسیده اند. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از اجزای این بسته پیشنهادی، لایحه حمایت از مدارس دولتی است که طبیعتا این لایحه مقداری زمان بر خواهد بود، اما از اقدامات فوری تا درازمدت را شامل می‌شود. 

امانی طهرانی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های مربوط به تحول در کیفیت مدارس دولتی در مدت کوتاه شدنی نیست و باید طی زمان محقق شود، اظهار کرد: آغاز این ارتقای وضعیت مدارس دولتی از اجلاس روسا بوده و پایان آن زمانی است که مدارس دولتی پابرجاست. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: پیشتیبانی‌های جدی برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی لازم است و در سطوح مختلف باید در خصوص این موضوع پیگیری و پشتیبانی مالی، قانونی و… صورت بگیرد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اگر یک مدیریت با ثباتِ مستمر موضوع ارتقای کیفیت مدارس دولتی کشور را پیگیری کند، می‌توان امید داشت تا دهه بعدی تحولی اساسی در مدارس ایجاد شده باشد، اما اگر همچنان آموزش و پرورش عرصه بی‌ثباتی مدیریتی باشد چنین امیدی نمی‌توان داشت. 

در ادامه، امانی طهرانی در پاسخ به پرسشی در مورد سرانجام شرایط ثبت نام کودکان با صغر سنی توضیح داد: در آیین نامه اجرایی مدارس به بچه‌های متولد مهرماه اجازه داده شده بود تا وارد دوره دبستان شوند. البته اولا مشروط به اینکه مدرسه ظرفیت داشته باشد، ثانیا بررسی مربیان مدرسه تایید کند که کودک به رسش کافی برای ورود به دوره دبستان رسیده و دوره پیش دبستان را نیز کامل طی کرده است. 

امانی طهرانی ادامه داد: به دلیل مشکلات اجرایی فراوان برای معاونت ابتدایی آموزش و پرورش در راستای اجرای مصوبه، تصمیم بر آن شد، اختیاری که مدارس داده شده بود را در سال تحصیلی پیش رو متوقف کنیم و حالا فقط کودکانی می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند که حداکثر تا یکم مهر ماه متولد شده باشد یعنی همان چیزی که از قبل بود اجرا می‌شود و فرصت یک ماه‌ای که در آیین نامه اجرایی ایجاد کرده بودیم، متوقف شد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: در خصوص کودکانی که به امید اجرای مصوبه شورا و ورود به دوره ابتدایی، سال قبل در پیش دبستانی ثبت نام کرده بودند، به استان‌ها توصیه کردیم با این دسته از افراد همراهی شود و در صورتی که ظرفیت دارند استثنائا این افراد را ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز