خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه خبر داد:

شرکت بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۸۲۶

معاون آموزش متوسطه در بازدید از حوزه‌های برگزاری آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی اسلامشهر از شرکت بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «محمدمهدی کاظمی» در بازدید از حوزه‌های برگزاری آزمون دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی اسلامشهر، با اشاره به شرکت دانش آموز پایه نهمی در آزمون ورودی دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم، گفت: این آزمون روز نهم تیر ماه با شرکت ۳۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پایه نهم جهت قبولی برای پایه دهم رشته‌های نظری و فنی، حرفه‌ای و کاردانش برگزار شد. 

وی در ادامه گفت: ۳۱۸ هزار و ۱۷ نفر برای قبولی در رشته‌های نظری و ۳۲ هزار و ۴۱۷ دانش آموز نیز برای قبولی در پایه دهم رشته‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش در این آزمون به رقابت پرداختند. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: ۱۹۳ هزار و ۱۶۳ نفر از دانش آموزان شرکت کننده یعنی نزدیک به ۵۵ درصد، دختران و ۴۵ درصد دیگر نیز دانش آموزان پسر بوده که در این آزمون شرکت کردند. 

کاظمی با اشاره به ظرفیت پذیرش دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی در مقطع متوسطه دوم، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در مدارس متوسطه دوم نظری نزدیک به ۶۰ هزار نفر و در هنرستان‌ها نیز حدود ۹ هزار نفر می‌باشد. 

وی با تاکید بر توجه ویژه به دانش آموزان روستایی در این مدارس، گفت: ۱۶ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون از مناطق روستایی و عشایری بوده که تحقق عدالت آموزشی و توجه به مناطق کمتر برخوردار در این مدارس مورد تاکید جدی است. 

لازم به ذکر است؛ آزمون فوق با تعداد ۱۰۰ سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده است که دانش آموزان در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشته‌اند. همچنین آزمون فوق برخلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز