خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد:

کشف بیش از ۴۰ میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهای داروفروشان فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۱۳۱

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ضمن تاکید بر برخورد قاطع پلیس با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی گفت در یک هفته گذشته بیش از ۴۰ میلیون عدد داروی غیرمجاز از انبارهایی که محل نگهداری دارو برای فروش در بازارهای سیاه مجازی بود، کشف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی و طی رصدهای اطلاعاتی از ارتباطات چرخه توزیع غیرمجاز دارو توسط مجرمین و به‌کارگیری اقدامات فنی، تیم‌های متعددی که در قالب یک شبکه مرگ‌بار مسئولیت توزیع گسترده در سراسر کشور را داشتند، شناسایی شدند.

وی با اشاره به فروش دارو توسط این شیادان در بازارهای سیاه مجازی با قیمت‌های نجومی تصریح کرد:  پلیس همه توان خود را برای برخورد قاطع با سودجویانی که در این شرایط با فرصت‌طلبی فقط به فکر منافع خود هستند، گذاشته است، در این پرونده نیز کارشناسان پلیس فتا با اقدامات شبانه‌روزی و تلاش‌های بی‌وقفه، پس از تشریفات قضایی و شناسایی محل اختفای متهمین، موفق به دستگیری هر دو نفر مجرم شدند.

معظمی گودرزی ادامه داد: در بررسی انبار غیرمجاز متعلق به این افراد بیش از ۲۲ میلیون عدد از داروهای کمیاب و نایاب که مورد نیاز روند درمانی بیماران بود کشف شد و در مجموع طی عملیات‌های متعدد پلیس فتای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در هفته گذشته، چهار نفر در قالب دو تیم مجزا دستگیر شدند و بیش از ۴۲ میلیون عدد داروی غیرمجاز کشف شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان این که تعداد زیادی از این داروها در شرایط نامطلوب و غیراستاندارد نگهداری می‌شدند یا تاریخ مصرف گذشته بودند، افزود: مجرمین فرصت‌طلب فقط به فکر منفعت خود هستند و نه‌تنها مشکلات هموطنان بیمار کوچکترین اهمیتی برای آنها ندارد، بلکه با سوءاستفاده از هویت شهروندان اقدامات مجرمانه خود را پیش می‌برند. پلیس نیز بنا بر وظیفه ذاتی خود و مطابق قانون با افرادی که جان مردم را بازیچه اهداف شوم خود قرار می‌دهند، برخورد خواهد کرد.

معظمی گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به هشدارهای پلیس توجه کنید و داروهای موردنیاز خود را از طریق مراکز درمانی مورد تایید و داروخانه‌های معتبر تهیه کنید و درصورت مشاهده هرگونه مساله مشابه و موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir . با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز