خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی؛

آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۹۵۴

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ضمن تشریح آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی گفت: رویکرد ما در تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی کاملاً تشویقی و حمایتی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت علوم، علی باقر طاهری‌نیا در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در شیراز در پنل تخصص، به تشریح آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی پرداخت و گفت: رویکرد ما در تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی کاملا تشویقی و حمایتی است.

وی با تأکید بر این که تالیف و انتشار کتب دانشگاهی باید منطبق بر زیست‌بوم جمهوری اسلامی ایران به هدف از ارائه این آیین‌نامه اشاره و عنوان کرد: ارتقای سطح علمی و کیفی کتب دانشگاهی، امیدآفرینی در فراگیران و تقویت باورهای دینی، توجه به مؤلفه‌های هویت فرهنگ ایرانی اسلامی و ارتقای روحیه فراگیران و کمک به آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور از مهمترین اهدافی است که در این آیین نامه به تحقق آنها تأکید شده است.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی همچنین با بیان این که این آیین‌نامه جنبه‌های مغفول را احیا و به بخش نیاز روز هم پاسخ خواهد داد، به مزایای انگیزشی نشر کتاب بر اساس آیین‌نامه تالیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: تعیین منبع اصلی با فرعی درس در سرفصل مصوب درس، اخذ امتیاز پژوهشی در آیین‌نامه و ارتقا و پرداخت حق‌التحقیق به عنوان پژوهانه پیشینی از مهمترین این مزایاست.

طاهری‌نیا ضمن اشاره به شرایط پدیدآورنده براساس آیین‌نامه تألیف و انتشار کتاب‌های درسی دانشگاهی اظهار کرد: در فرایند تألیف دو کارگروه پیشنهاد شده یکی بخش تخصصی که ساز و کار انتشارات دانشگاه را دارد و دیگری بخش فرهنگی و تمدنی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در یکی از بندهای آیین‌نامه به مواردی که باید مورد توجه قرار گیرند کد داده شده و بر مخاطب‌شناسی، مطابقت با سرفصل، جامعیت، روزآمدی و تقویت تفکر آینده‌نگر و سیستمی تأکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز