خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری وزارت علوم:

صندوق ها باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۳۳۴

پنجاه‌ و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجاه‌ و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور صبح امروز ۲۷ مهرماه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست امید رضایی‌فر سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری از تفاهمنامه جدیدی با صندوق شکوفایی و تلاش برای راه اندازی صندوق پشتیبان خبر داد.

او افزود: صندوق ها باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنند و با صندوق نوآوری و شکوفایی دو کار را پیش می‌بریم؛ یک اقدام اینکه خط اعتباری سرمایه گذاری را می دهیم که موافقت‌ اولیه آن گرفته شده تا مجموعه صندوق های پژوهش و نوآوری به سرمایه گذاری روی شرکت ها روی  بیاورند.

رضایی فر با بیان اینکه یکی از کارهای دیگری که برنامه ریزی شده بحث صندوق در صندوق است، توضیح داد: مجوز این طرح اگر برای صندوق های پژوهش و فناوری گرفته شود امنیتی برای صندوق شکوفایی خواهد بود.

سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری ادامه داد: برای افزایش سرمایه صندوق ها هم توافق شده تا از منابع استانی بتوانند استفاده کنند.

او اظهار کرد: از طریق منابع تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری، ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای صندوق های شکوفایی اعتبار اختصاص داده که برای حوزه اشتغال دانش آموختگان می‌توان از آن استفاده کرد و تا آخر مهرماه دوستان می توانند برای این اعتبار ثبت درخواست بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز