خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون خدمات شهری شهرداری صورت گرفت؛

بررسی و تدوین طرح جامع فضای سبز شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۲۲

دومین جلسه کمیته پژوهشی حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست در راستای تبیین عناوین پژوهشی سال ۱۴۰۲ در حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست برگزار و در خصوص تدوین طرح موضوعی (جامع) فضای سبز شهر تهران بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، دومین جلسه کمیته پژوهشی خدمات شهری و محیط زیست با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، علی‌محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، قربانی مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور خدمات‌شهری، بوچانی، نائب رئیس کمیته پژوهشی خدمات شهری و محیط زیست ... عصر دیروز ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار شد.

نظری در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات صورت گرفته در این مجموعه و نیز اقدامات پیش روی این مرکز در موضوعات مختلف تخصصی و پژوهشی همچون حوزه خدمات شهری و... گفت: در همین راستا و براساس نظام نامه مرکز مطالعات کمیته‌های پژوهشی مختلفی تشکیل شده است که دو کمیته مرتبط با حوزه معاونت خدمات شهری؛ کمیته پژوهشی خدمات شهری و کمیته پژوهشی محیط زیست تشکیل شده است.

وی در ادامه با بیان این که رویکرد اصلی برنامه ۱۴۰۲ کمیته های پژوهشی حوزه خدمات شهری و محیط زیست باید مبتنی بر عناوین پژوهشی در چارچوب برنامه چهارم شورای اسلامی شهر تهران و براساس طرح‌های موضعی و موضوعی ذیل طرح جامع باشد، بیان کرد: کاربست محور بودن و عملیاتی بودن مطالعات باید در ارتقای حل مسائل اصلی شهر تهران تعریف شود.

نظری با بیان این‌که پیش از آغاز هر اقدام و فعالیتی در تمامی عرصه‌ها باید در رابطه با آن موضوع؛ پژوهش و مطالعه ای جامع صورت گیرد تا بازتاب آن اقدام نتایج خوبی را برای شهر و شهروندان بدنبال داشته باشد، اظهار کرد: اگر برای انجام هر کاری تفکر درست مطابق با آخرین دستاوردهای علمی همراه باشد به طور قطع و یقین توفیق و موفقیت به همراه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نقاط ضعف  شناسایی و برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وی با ذکر این مهم که مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران مجموعه ای کاربردی است که کارکرد آن منجر به اتخاذ تصمیمات کارشناسی می شود، تاکید کرد: فاصله محیط های علمی و دانشگاهی با محیط های اجرایی در شهرداری باید کم شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

عطاءالله رفیعی آتانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نیز در این جلسه ضمن ارائه دستاوردهای این مرکز در موضوعات پژوهشی، گفت: در مرکز مطالعات شهر تهران اقدامات مهم، کاربردی و پژوهشی بسیاری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در تمامی حوزه‌های مدیریت شهری باید در خصوص پژوهش و مطالعات سرمایه گذاری شود و در این راستا با اقدامات صورت گرفته در این مرکز از انجام اقدامات غلط جلوگیری شده است.

همچنین در این جلسه گزارشی از عملکرد سنوات گذشته کمیته پژوهشی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست ارائه و در ادامه چگونگی ارائه طرح موضوعی(جامع) فضای سبز شهر تهران به شورا جهت بررسی و تصویب مطرح و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در پایان این نشست از سوی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران احکام کمیته پژوهشی حوزه خدمات شهری و محیط زیست به مدیران عامل این معاونت اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز