خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح معاون شهردار تهران درباره نصب سازه‌های هلال در سطح شهر/ طراحان با خوش‌فکری به این طرح رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۳۳۷

معاون شهردار تهران از برنامه‌ریزی شهرداری برای ایجاد دو قدمگاه در میادین جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزاده صالح (ع) در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: هدف از نصب احجام هنری هلالی‌شکل، مطرح شدن موضوع ماه مبارک رمضان در سطح شهر بود. دوستان طراح در این راستا الگوهایی در ذهن داشتند که ممکن است در جاهای دیگر هم دیده باشند، ولی با خوش‌فکری به این طرح رسیدند.

«حسین نظری» معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره نحوه طراحی و نصب سازه‌های فلزی هلالی‌شکل در سطح پایتخت در ماه رمضان توضیح داد: هدف از نصب احجام هنری هلالی‌شکل، مطرح شدن موضوع ماه مبارک رمضان در سطح شهر بود. دوستان طراح در این راستا الگوهایی را ذهن داشتند که ممکن است در جاهای دیگر هم دیده باشند، ولی با خوش‌فکری به این طرح رسیدند و ماه مبارک رمضان را در قالب یک سازه هلالی‌شکل نشان دادند و اسماءالحسنی را روی آن درج کردند. 

وی افزود: قطعا نصب این‌گونه احجام هنری در مناسبت‌های ملی و مذهبی، جای توسعه و رونق بیشتری دارد و حتما می‌شد تفکر بیشتری هم در طراحی این احجام صورت گیرد، ولی قطعا برای بار اول خوب بود و این که توانستیم ۱۰۰ سازه هلالی مزین به اسماءالحسنی یعنی نام‌های مبارک خداوند را در ماه رمضان در سطح شهر نصب کنیم، بازهم برای ما جای خوشحالی دارد. 

برنامه شهرداری برای ایجاد تحول در حوزه مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۲ 

نظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مهمترین برنامه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ گفت: موضوع پسماند یکی از گسترده‌ترین مسائل شهر تهران است و امسال حتما شاهد تحولاتی در حوزه مدیریت پسماند در پایتخت خواهیم بود، از جمله این که بعد از افتتاح دو ایستگاه میانی مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) در سال گذشته، در سال ۱۴۰۲ تعداد بیشتری از این ایستگاه‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد. 

وی در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی شهرداری در حوزه اصلاح شیوه جمع‌آوری پسماند در تهران، گسترش فرهنگ تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری زباله خشک از درب منازل است. اگر شهروندان عزیز در این زمینه با شهرداری همراهی کنند، حتما در حوزه مدیریت پسماند به توفیقات قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد و می‌توانیم تحولات موثری را در این حوزه رقم بزنیم. 

گسترش کمربند سبز تهران به میزان ۲ هزار هکتار با استفاده از درختان مثمر

معاون شهردار تهران درباره سایر برنامه‌های شهرداری در حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست در سال ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: توسعه و نگهداری از فضای سبز و بوستان‌های تهران یکی از موضوعات عمده خدمات شهری در سطح پایتخت است. خوشبختانه تهران در حال حاضر از فضای سبز مناسبی برخوردار است، اما از سال‌های گذشته مساله توسعه کمربند سبز پیرامون پایتخت به طور خاص در دستور کار قرار گرفته است. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ توانستیم کمربند سبز تهران را به میزان یک هزار و ۵۰۰ هکتار گسترش دهیم و در سال جاری نیز برنامه داریم که تا پایان سال حتما به میزان ۲ هزار هکتار دیگر به کمربند سبز حاشیه پایتخت اضافه کنیم. در این ۲ هزار هکتار درختکاری، قصد داریم حتما از درختان مثمر استفاده کنیم تا شرایط مطلوب‌تری برای فضای سبز حاشیه تهران ایجاد شود. 

وی در پایان تصریح کرد: شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ در حوزه زیباسازی نیز برنامه‌های خاصی را بخصوص در میادین پایتخت اجرا خواهد کرد، از جمله این که در دو میدان خاص شهر تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزاده صالح (ع) ایجاد دو قدمگاه را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز