خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری پایتخت خبر داد:

تصویب سند طرح جامع مدیریت پسماند در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۹۷۱

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از تصویب سند طرح جامع مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند استان تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی معاونت خدمات شهری، حسین نظری در تشریح این سند گفت: طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران به عنوان نقشه راه مدیریت پسماند شهر تهران با الزام به‌کارگیری فناوری‌های نوین و رعایت الزامات زیست محیطی در چشم انداز ۱۴۲۰ خواهد بود.

شایان ذکر است تهران طی بیش از دو دهه گذشته، فاقد طرحی منسجم و همه‌جانبه در حوزه مدیریت پسماند بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: سیستم موجود مدیریت پسماند شهر تهران علی‌رغم بهبود عملکرد نسبی در بخش‌های تکنولوژیکی و توجه جدی به فرایندهای پردازش و بازیافت، به منظور ارتقاء بهره‌وری و بهبود عملکرد در بلندمدت و رفع نواقص و نارسایی‌های موجود، نیازمند نگاهی جامع‌نگر در ابعاد مختلف بود که همین امر، ضرورت تدوین این طرح  را بیش از پیش نمایان ساخت.

وی با ابراز رضایت از تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در کارگروه ویژه مدیریت پسماند استانداری تهران گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح می‌توان به افزایش مشارکت شهروندان در کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبداء، حذف زباله‌گردی، بازیابی حداکثری منابع، کاهش دفن پسماند و کاهش خسارات زیست محیطی اشاره کرد.

گفتنی است، صبح امروز کارگروه مدیریت پسماند استان تهران با حضور مهدی پیرهادی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رضا شرفی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران، علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست تهران و جمعی از معاونین و مدیران کل استانداری تهران تشکیل شد که پس از بحث و تبادل نظر کلیه اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز