خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره محدودیت‌های مراقبان در جلسه کنکور/ وزیر هم در صورت بازدید از محل آزمون باید بدون موبایل باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۵۱

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد امکان همراه داشتن موبایل از سوی مراقبین جلسات آزمون‌ها گفت: رئیس سالن برگزاری آزمون هم اجازه حمل تلفن همراه ندارد و حتی بازدید کننده از جلسه آزمون‌ها اگر وزیر هم باشد، باید موبایل خود را بیرون از محل آزمون بگذارد، بعد وارد سالن شود.

«حسن مروتی» معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آموزش‌هایی که به مراقبین در آزمون‌های مختلف داده می‌شود و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های این افراد در جلسات امتحان توضیح داد: برخی اوقات در برگزاری انواع آزمون‌هایی که داریم، عوامل زیادی با سازمان سنجش آموزش کشور همکاری می‌کنند، بخصوص در خصوص آزمون‌های خیلی بزرگ، تعداد افرادی که با ما در حال همکاری هستند به ۱۲۳ هزار نفر می‌رسند. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: این تعداد افراد شامل مراقبین، رابطین، مسئولان مخزن سوالات، مسئولان تطبیق عکس، حفاظت فیزیکی و… می‌شوند که در انواع آزمون‌ها با ما همکاری دارند و برای هرکدام از آن‌ها نیز آموزشی جداگانه در نظر داریم و کلاس‌هایی به صورت مجازی برای آنها برگزار می‌شود. همچنین نمایندگانی به صورت تام الاختیار در استان‌های مختلف کشور مشغول آموزش به این همکاران ما هستند.  

مروتی در ادامه با تاکید به اینکه روند آموزش مراقبین و سایر افراد مرتبط با برگزاری آزمون‌ها به صورت مداوم انجام می‌شود، تصریح کرد: ارتباط ما با همکاران مختلف همیشگی است، حتی امکان دارد در مواردی، افراد جدیدی هم به خدمت گرفته شوند. معمولا هم سعی می‌کنیم همه افراد حتی آن‌هایی که تازه به جمع ما اضافه می‌شوند، آموزش کافی و مرتبط را بگذرانند. 

او در خصوص مواد آموزشی که در آموزش‌ها لحاظ می‌شود، اظهار کرد: افراد بر اساس مسئولیتی که دارند، آموزش‌های متفاوتی می‌بینند؛ افرادی که رابط هستند، باید سوالات را از مخزن دریافت و به محل آزمون بیاورند و آموزش این افراد شامل زمان دریافت سوال، چگونگی آوردن و باز کردن بسته سوالات و توزیع آن است. مراقبین نیز آموزش می‌بینند که چطور از تقلب جلوگیری و موارد تقلب را شناسایی و گزارش دهند. تطبیق عکس و نیروهای حفاظت فیزیکی نیز مواردی مرتبط به مسئولیت خود را می‌بینند. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا مراقبین اجازه دارند در جلسه آزمون، تلفن همراه داشته باشند؟ توضیح داد: به هیچ عنوان هیچ کدام از عوامل در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اجازه همراه داشتن موبایل ندارند و اگر موردی وجود دارد به ما گزارش بدهند تا از حوزه‌های برگزاری آزمون پیگیری کنیم. وقتی ۱۲۳ هزار نفر نیروی همکار برای آزمون‌های مختلف با ما همکاری دارند ممکن است اشکالاتی هم پیش بیاید. ما در دور افتاده‌ترین نقاط کشور آزمون برگزار می‌کنیم تا تهران. بنابراین به همه موارد و ممنوعیت‌ها حساس هستیم و باید به صورت یکسان در همه جا اجرا شود و اگر گزارشی به ما داده شود یا افراد، مورد خاصی که دیده‌اند را به مدیریت محل برگزاری آزمون منعکس کنند و حتی در سایت سازمان سنجش برای ما بنویسند، سریعا بررسی می‌کنیم و اگر صحت داشته باشد، برخورد قاطعانه‌ای خواهیم داشت. 

مروتی در ادامه تصریح کرد: رئیس سالن برگزاری آزمون هم اجازه حمل تلفن همراه ندارد و حتی بازدید کننده از جلسه آزمون‌ها اگر وزیر هم باشد، باید موبایل خود را بیرون از محل آزمون بگذارد، بعد وارد سالن شود. 

او در مورد گزارش همکاری احتمالی برخی مراقبین در شکل‌گیری برخی اقدامات داوطلبان برای تقلب در آزمون نیز بیان کرد: ما این نکته را به مراقبین گوشزد می‌کنیم و امیدواریم آن‌ها نسبت به رعایت این موضوع حساس باشند و اینکه همکاری در تقلبی از جانب مراقبین صورت می‌گیرد یا خیر افراد در جلسه آزمون باید به ما گزارش دهند. از دید ما به هیچ عنوان چنین همکاری صورت نمی‌گیرد و تا به حال نیز هیچ گزارشی به ما داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز