خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ایجاد سابقه تحصیلی با شرکت در آزمون «ترمیم معدل»/ نتایج باید تا مرداد ۱۴۰۲ برای سازمان سنجش ارسال شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۲۱۷

داوطلبان آزمون سراسری که سابقه تحصیلی ندارند، می‌توانند با شرکت در امتحانات دی ماه پایه دوازدهم، برای خود سابقه تحصیلی بسازند. کلیات این طرح در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

«محسن زارعی» رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازه زمانی برگزاری آزمون ترمیم معدل گفت: ما سوابق تحصیلی دانش آموزانی را که داوطلب کنکور هستند، تیرماه به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم و در قالب وب سرویس این کار انجام می‌شود. ارسال نتایج آزمون ترمیم معدل نیز همین شکل را دارد و وقتی نتایجش اعلام می‌شود، در قالب همین سرویس به دست سازمان سنجش می‌رسد. 

او تصریح کرد: ما از قبل در خصوص آزمون ترمیم معدل مصوبه‌ای داشتیم و حالا موضوع ایجاد سابقه تحصیلی هم مطرح شده است و پیشنهاداتی داده‌ایم تا این عملیات تکمیل شود. در قالب این پیشنهاد، افرادی که سابقه تحصیلی ندارند می‌توانند با شرکت در آزمون ترمیم برای خود سابقه ایجاد کنند و آن دسته از داوطلبان نیز که سابقه دارند، اما درخواست ترمیم معدل دارند، می‌توانند آزمون ترمیم بدهند. 

زارعی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بود که در بازه برگزاری آزمون دی ماه دانش آموزان پایه دوازدهم، کسانی که متقاضی ترمیم معدل و کسب سابقه تحصیلی هستند، در قالب داوطلب آزاد بزرگسال ثبت نام کنند و آزمون‌شان را بدهند. 

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا این پیشنهاد و اجرای آن به همین شکل قطعی شده است؟ گفت: کلیات آن در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده است، اما هنوز جزئیات آن تایید نهایی نشده و بعد از تصویب نهایی جزئیات، اطلاعات دقیق‌تری در خصوص آن اعلام می‌شود. 

 آموزش و پرورش قول داده سوابق تحصیلی به موقع به دست ما برسد

«حسن مروتی» معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین فرصت آموزش و پرورش برای ارسال نتایج آزمون ترمیم معدل و سوابق تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور، بیان کرد: نتایج آزمون ترمیم معدل نهایتا باید تا مرداد ماه سال ۱۴۰۲ به دست ما رسیده باشد. در مرداد ماه، بعد از اینکه آزمون سراسری تیرماه را برگزار کردیم، سوابق آموزش و پرورش را می‌گیریم و این نتایج را در کنار هم قرار می‌دهیم. اینکه اول مرداد ماه سوابق را بخواهیم یا آخر مرداد بستگی به این مسئله دارد که نتیجه کنکور سراسری چه زمانی مشخص شود. 

مروتی تصریح کرد: ما بالاترین نمره فرد در دو نوبت آزمون سراسری را به عنوان نمره اصلی او در نظر می‌گیریم و این نمره را با سوابق تحصیلی‌اش که از آموزش و پرورش به ما رسیده، کنار هم قرار می‌دهیم تا رتبه و نمره کل آزمون سراسری وی مشخص شود. 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سال گذشته ارسال سوابق تحصیلی از نظر تاریخی کمی پس و پیش شد، گفت: امسال آموزش و پرورش قول داده است تمهیدات لازم را بیندیشد که همه سوابق تحصیلی به موقع به دست ما برسد. پس نتیجه سوابق تحصیلی و ترمیم معدل شده‌ها همه باید تا مرداد ماه به دست ما رسیده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز