خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی استان خبر داد:

کشف نیم تن مواد مخدر در مرزهای سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۳۷۶

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف 500 کیلوگرم موادمخدر در 2 عملیات توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه و جکیگور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد ملاشاهی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران غیور استان سیستان و بلوچستان در هنگ مرزی میرجاوه توانستند با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله موادمخدر به داخل کشور دست یابند و با برنامه ‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور را پیش بینی کردند و دلاور مردان هنگ مرزی میرجاوه در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی فرماندهی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

ملاشاهی تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض رویت مرزبانان، اقدام به تیر اندازی کردند که مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل نموده و به علت حجم بالای آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله را نداشتند و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر اقدام به فرار کردند.

این مقام ارشد مرزبانی افزود: مرزداران غیور هنگ مرزی میرجاوه در یک عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو، 411 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند و همچنین در یک عملیات جداگانه دیگر نیز موفق به کشف یک دستگاه خودروی سواری حامل 98 کیلوگرم موادمخدر از نوع حشیش و دستگیری یک نفر شدند که جمعا در این دو عملیات 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی باید بدانند که امروز مرزداران غیور بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی باز، امنیتی مثال‌زدنی را برای امت اسلامی به ارمغان خواهند آورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز