خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط‌زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت سلامتی پیروز بر لبه تیغ قرار دارد/ توله یوز ایرانی از ابتدا با نارسایی کلیه متولد شده بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۹۸

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این که پیروز از ابتدا با مقداری نارسایی در کلیه و سیستم دفع خود متولد شده بود، گفت: پیروز از همان ابتدا در شرایط بسیار ویژه‌ای به دنیا آمد و بزرگ شد و از قبل نیز با مشکلاتی مواجه بوده است، یعنی اساسا وضعیت سلامتی این گونه بر لبه تیغ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساعاتی پیش سازمان حفاظت محیط‌زیست در پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی خود اعلام کرد که به دنبال یبوست مزمن و مشکلات گوارشی پیروز، توله یوز نر پارک پردیسان، با نظر مشورتی کارشناسان داخلی و خارجی، این توله یوزپلنگ ایرانی به بیمارستان دامپزشکی مرکزی منتقل شده است و در حال حاضر وضعیت جسمی پایداری ندارد و با وجود این که موضوع انسداد روده‌ها منتفی شده است، اما مشکل دفع در سیستم گوارش پیروز وجود دارد. 

«غلامرضا ابدالی» مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره آخرین وضعیت جسمی پیروز به خبرنگار ایلنا توضیح داد: در 48 ساعت گذشته متاسفانه وضعیت پیروز ناپایدار شده است و به همین دلیل، پنجشنبه شب پیروز را برای انجام آزمایشات مختلف به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال دادیم. البته بعد از انجام آزمایشات، پیروز را به پردیسان بازگرداندیم، اما با توجه به شرایط جسمی ناپایدار این گونه، مجددا پیروز را به بیمارستان منتقل کرده‌ایم تا تحت مراقبت دامپزشکان متخصص باشد. 

وی افزود: مشکل اصلی پیروز، مساله دفع نامناسب است که باعث شده وضعیت این حیوان ناپایدار شود، البته این مشکل از ابتدای تولد این گونه وجود داشت و متاسفانه پیروز از ابتدا با مقداری نارسایی در کلیه و سیستم دفع خود متولد شده بود. البته در ماه‌های اخیر با تلاش دامپزشکان متخصص داخلی و خارجی، وضعیت جسمی پیروز را حفظ کردیم، اما مشکل مزمن دفع هر از گاهی در این گونه بروز پیدا می‌کند. اکنون نیز دامپزشکان داخلی در حال تلاش برای بهبودی پیروز هستند. 

ابدالی ادامه داد: دکتر پیتر کالدول که در هفته‌های ابتدایی تولد پیروز برای رسیدگی به وضعیت این گونه از ایشان استفاده کردیم، در حال حاضر در ایران حضور ندارند، اما همچنان از او مشاوره می‌گیریم و روند مداوا و ارائه داروهای مختلف به پیروز با مشورت ایشان صورت می‌گیرد. البته تیم دامپزشکی داخلی خودمان نیز کامل است، ولی لحظه به لحظه از آقای کالدول هم مشورت می‌گیریم تا بهترین شرایط درمانی ممکن را برای پیروز فراهم کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: پیروز از همان ابتدا در شرایط بسیار ویژه‌ای به دنیا آمد و بزرگ شد و از قبل نیز با مشکلاتی مواجه بوده است، به همین دلیل، شرایط جسمی پیروز دچار شدت و ضعف است و اساسا وضعیت سلامتی این گونه بر لبه تیغ قرار دارد. در حال حاضر نیز تمام تلاش خودمان را انجام می دهیم که بتوانیم پیروز را حفظ کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز