خبرگزاری کار ایران

جدیدترین فیلم از «آذر و توران»

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۶۹۳

«آذر» و «توران» دو توله یوز ایرانی که هفته دوم آذرماه امسال با اشتباه یک چوبان از طبیعت منطقه توران در استان سمنان جدا شدند، همچنان زیر نظر دامپزشکان و تیمارگران حیات وحش در محوطه‌ای مسقف در پارک ملی توران نگهداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان حفاظت محیط زیست تازه‌ترین فیلم را از بازی‌گوشی‌های «آذر» و «توران» و وضعیت نگهداری این دو توله یوزپلنگ ایرانی منتشر کرد. این توله‌های ماده که برخلاف معمول در فصل پاییز به دنیا آمده‌اند، هفته دوم آذرماه امسال با اشتباه یک چوپان از طبیعت منطقه توران در استان سمنان جدا شدند و اداره کل محیط زیست استان سمنان ناچار شد که از این دو توله در محوطه مسقف پارک ملی توران نگهداری کند. 

با وجود این که در ابتدا قرار بود این دو توله به تهران آورده شوند تا در شرایطی مشابه «پیروز» از آنها نگهداری شود، اما با توجه به آلودگی هوای پایتخت و وضعیت خاص «آذر» و «توران»، این دو توله همچنان در استان سمنان هستند.

در هفته‌های گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره احتمال بازگرداندن آذر و توران به طبیعت مطرح شده است، اما اخیرا غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به ایلنا گفته است که «بازگرداندن آذر و توران به طبیعت بسیار دشوار است.» 

گفتنی است، سن آذر و توران در هنگام جدا شدن آنها از طبیعت حدود سه هفته بود و اکنون این دو توله ماده در آستانه سه ماهگی قرار گرفته اند. همچنین با توجه به این که یوزپلنگ‌ها معمولا در زمستان جفت‌گیری و در بهار زایمان می‌کنند، به دنیا آمدن این دو توله در طبیعت منطقه توران در فصل پاییز امسال باعث شگفتی مسئولان سازمان محیط زیست و برخی کارشناسان حیات وحش شده است. 

حجم ویدیو: ۲۹.۱۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۵۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز