خبرگزاری کار ایران

در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان صورت گرفت؛

تقدیر از ۱۷ نفر از جنگلبانان نمونه و خانواده جان‌نثاران منابع طبیعی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۰۶۷

عصر امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست و رئیس سازمان منابع طبیعی کشور برگزار شد، ۱۷ نفر از جنگلبانان نمونه کشور، نیروهای جانباز یگان حفاظت منابع طبیعی، خانواده‌های شهدای جنگلبانی و دیگر جان‌نثاران منابع طبیعی کشور به همراه جمعی از همیاران جنگلبانی و جنگلبانان افتخاری مورد تکریم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی، عصر امروز با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، حبیب‌الله دهمرده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور و جمعی از مدیران و پرسنل سازمان منابع طبیعی به همراه تعدادی از فرماندهان و نیروهای یگان جنگلبانی در سالن اجتماعات سازمان منابع طبیعی کشور برگزار شد. 

در این مراسم که با مشارکت «جمعیت حامیان زمین» و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، 17 نفر از جنگلبانان نمونه کشور، نیروهای جانباز یگان حفاظت منابع طبیعی، خانواده‌های شهدای جنگلبانی و دیگر جان‌نثاران منابع طبیعی به همراه جمعی از همیاران جنگلبانی و جنگلبانان افتخاری مورد تقدیر مسئولان ارشد حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور قرار گرفتند. هدف از برگزاری این جشنواره، قدردانی از زحمات جنگل‌بانان و خانواده شهدا و جانبازان منابع طبیعی کشور بود که همواره با از خودگدشتی و فداکاری برای حفظ جنگل‌ها، مراتع و سایر عرصه‌های طبیعی کشورمان تلاش می‌کنند تا این میراث ارزشمند با کمترین آسیب در اختیار آیندگان قرار گیرد. 

در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی که با شعار «من هم یک جنگلبانم» و در ستاد مرکزی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در تهران برگزار شد، به صورت همزمان و آنلاین، جمعی از نیروهای نمونه یگان جنگلبانی و سازمان منابع طبیعی در ادارات کل استانی نیز مورد تکریم مسئولان مربوطه قرار گرفتند. در این آیین، علاوه بر مسئولان ارشد کشوری، جمعی از علاقمندان به طبیعت، اصحاب رسانه و فعالان مردمی حوزه منابع طبیعی و محیط زیست کشور حضور داشتند. 

گفتنی است؛ جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی از سال 1396 همه‌ساله با مشارت سازمان منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کشور و تشکل محیط‌زیستی «جمعیت حامیان زمین» برگزار شده است و عصر امروز آیین اختتامیه ششمین دوره آن برگزار شد. 

براساس جدیدترین آمار رسمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تا کنون 22 نفر از نیروهای سازمان منابع طبیعی و یگان حفاظت منابع طبیعی کشور به همراه 15 نفر از نیروهای مردمی، در راه حفاظت از جنگل‌ها و سایر عرصه‌های طبیعی ایران جان خود را از دست داده و 450 نفر از نیروهای سازمانی یا مردمی نیز مجروح شده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز