خبرگزاری کار ایران

در تفاهم دانشگاه تهران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت؛

ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۹۳۵

رییس دانشگاه تهران از ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران در تفاهم با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبرداد:

به گزارش خبرنگار ایلنا "سید محمد مقیمی" رئیس دانشگاه تهران در ادامه این افتتاحیه با بیان اینکه مسئله محوری مفهومی کلیدی در نظام علمی و دانشگاهی و نظام تصمیم سازی در سطح کلان ملی است، گفت: مهم ترین مشکل ما این است که شناخت مسئله را به خوبی انجام نمی دهیم. اکر مسئله را خوب تعریف کنیم نیمی از راه را برای حل مشکلات پیموده ایم.
او تصریح کرد: ما تصمیمات مختلفی را اتخاذ می کنیم و هزینه زیادی تخصیص می دهیم اما مسائل همچنان هست و شاید پررنگ تر هم شود و این به دلیل عدم شناخت نسبت به مسئله است.
مقیمی با بیان اینکه مسئولیت پذیری اجتماعی از اجزای شعار دانشگاه تهران است، گفت: نظام های علمی و دانشگاهی ما چقدر توانسته به مسایل کشور کمک کند؟ دانشگاهیان ما از رتبه های بالای دنیا هستند، اما با این وجود نتوانسته ایم مسائل کشور را حل کنیم. ما نوآورترین محققین را در اختیار داریم و اگر در مسئله یابی درست قرار بگیرند بخوبی می توانند مشکلات را حل کنند. علت اصلی اینکه علم را در اختیار حل مسئله نیاورده ایم به این دلیل است که آن را بومی نکرده ایم. باید رویکردی در نظام آموزشی ایجاد کنیم که مدرس تبدیل به مربی شود. استاد فقط نباید درس دهنده باشد باید مربی باشد. مربی پا به پای شاگرد حرکت می کند تا مسیر را اصلاح کند. ما باید در تولید محتوای آموزشی دقت کنیم و مباحث علمی را که حلال مشکلات جامعه آیت انتخاب کنیم و دانشجویانی تربیت کنیم که مهارت شبکه سازی داشته باشند.
 
او ادامه داد: یکی از غفلت ها در نظام آموزشی که در التهابات اخیر خود را نشان داد، این است که دانشجویان نمی دانند مسئله اصلی چیست؟ دو ماه پیش نامه ای خدمت رئیس جمهور فرستادم که خواستم پردیس های کارآفرینی را در دانشگاه ها توسعه دهیم و بحث اجرا در هسته‌های توسعه محور را به دانشگاه‌ها واگذار کنند.
مقیمی در آخر گفت: ما در تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری قرار است ۲۲۰۰ واحد مسکونی برای نخبگان دانشگاه تهران بسازیم و زمین برای این هدف از سمت دانشگاه تهران تامین می شود.
مسئله کشور امروز هیجان، تولید، ارز، فرهنگ و... است
 
روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه این افتتاحیه گفت: قرار نیست شما مسئله کشور را حل کنید، کشور مسئله حل شده زیاد دارد! مسئله کشور امروز هیجان، تولید، ارز، فرهنگ و... است.‌ هوش مصنوعی در شناخت تصویر مسئله امروز کشور ما نیست. شما قرار است یک مسئله خاص حل کنید اینکه خودتان را حل کنید یعنی یاد بگیرید و بفهمید کجا هستید.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ما می خواهیم بدانید لازم نیست همه ما ارشد و دکتری بخوانیم. باید خودمان را حل کنیم، تکرار کارهایی که قبلا انجام شده لازم نیست. باید بدانیم کجا هستیم. هدف طرح شهید احمدی روشن همین است.

وی ادامه داد: آیا می توانید بگویید نخبگی چیست؟ شما به چه کسی نخبه می‌گویید؟ ما تعریفی از نخبگان کرده ایم که اشتباه است. سوال دیگر این است که نخبگی را با فرم ارزیابی کنیم. اتفاقا ما باید سیستمی طراحی کنیم که آنها شناسایی کند. همان کاری که آمریکا می کند و بدون اینکه بچه ها درخواست پذیرش بدهند آنها را می پذیرند. پس نخبگی کرامت است. 

وی تصریح کرد: امیدواریم در پایان این طرح قریب به ۵۰۰ نخبه داشته باشیم که خودشان را پیدا کرده اند و به آنها افتخار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز