خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور کشور:

ربات‌های هوشمند پلیس راهور بیش از ۹۹ درصد صحت اطلاعات دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۷۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با تاکید بر صحت بیش از ۹۹ درصدی اطلاعات ربات‌های هوشمند پلیس راهور در شهرها و جاده‌ها گفت: خوشبختانه امروز ۹۴ درصد اعمال جرایم رانندگی در سطح کشور به جای قبض‌های کاغذی با دست‌افزارهای هوشمند سپهر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در هفتمین رزمایش آمادگی و تقویت توان و تحرک پلیس راهور - رزمایش پلیس بزرگراه - که با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، اعیاد‌ سعید ماه رجب و انتصاب سردار رادان به سمت فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط مقام معظم رهبری گفت: سال ۱۴۰۱ که در ماه‌های پایانی آن قرار داریم، سال بسیار پرتلاشی برای همکاران ما در سراسر کشور بود و همکاران ما در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور و ۱۴۰۴ شهر کشور به صورت شبانه روزی در اجرای طرح‌های ترافیکی اعم از طرح‌ نوروزی، طرح تابستانی و طرح زمستانی فعالیت کردند؛ بخصوص در ایام زمستان که ۲۸ استان کشور درگیر برف و باران بودند و ۱۱۱ گردنه برف‌گیر در جاده‌های کشور داشتیم که همین حالا نیز خدمات همکاران ما به صورت شبانه‌روزی به مردم عزیز ادامه دارد. 

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی امسال تاکنون ۶۲ میلیون خدمت را در حوزه‌های شماره‌گذاری، صدور گواهینامه، اجرائیات، رسیدگی به حوادث و تصادفات به مردم عزیز ارائه داده است و آمارها حاکی از افزایش ۱۸ درصدی ارائه خدمات پلیس راهور به مردم نسبت به زمان مشابه سال گذشته است و خوشبختانه براساس گزارشات دستگاه‌های نظارتی، بیش از ۸۰ درصد رضایتمندی در حوزه خدمات پلیس راهور برای شهروندان حاصل شده است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: همکاران ما در پلیس راهور در سراسر کشور امسال ۵۶۳ میلیارد پیمایش در شهرها و جاده‌ها داشتند که نشان از افزایش ۲۸ درصدی تردد در سطح کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ است. 

هادیان‌فر درباره آمار تصادفات در سطح کشور گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش آمار تصادفات نسبت به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بودیم، اما آنچه برای ما نگران‌کننده است، افزایش تعداد جان‌باختگان تصادفات در سال ۱۴۰۰ است. 

فرمانده پلیس راهور فراجا ادامه داد: ۳۲ دستگاه در موضوع تصادفات نقش دارند و نقش پلیس راهور، در بین ۸ دستگاه اصلی این حوزه کمتر از ۱۹ درصد است. البته همه دستگاه‌ها در راستای عمل به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تکالیف قانونی برنامه ششم توسعه و سایر قوانین کشور باید برای انضباط‌بخشی ترافیکی و کاهش تصادفات و بخصوص کاهش آمار جان‌باختگان نقش دارند. 

هادیان‌فر گفت: مهمترین نقش در این زمینه بر عهده شورای عالی ایمنی و حمل‌ونقل کشور است که جلسات آن به صورت پیوسته با حضور معاون اول محترم رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و امیدواریم با تکالیفی که دولت محترم در این زمینه برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف قرار می‌دهد و حمایت‌ها و تقویت‌هایی که برای پلیس یا ۷ دستگاه دیگر انجام دهد، بتواند اثربخشی خود را داشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: ما براساس قانون چهار وظیفه اصلی را به همکاران خود در پلیس راهور ابلاغ کرده‌ایم که شامل مدیریت ترافیک با استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌ها، تقویت و توان گشت‌ها و نیروی انسانی، تسهیل در ترددها با نگاه به حفظ ایمنی در عبور و مرور و کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و ارائه خدمات آسان به مردم همراه با کاهش هزینه‌ها و امنیت بالاست. 

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به برخی دستاوردهای این پلیس تخصصی در سه سال اخیر گفت: در سه سال گذشته ما بیش از ۲ هزار و ۶۱۰ دستگاه وسیله نقلیه مناسب به کشور تزریق کرده‌ایم. همچنین در حال حاضر یگان‌های پلیس بزرگراه در ۱۳ کلانشهر کشور مشغول انجام  مأموریت هستند و در امتداد ۳۰ کیلومتری شهرها با همکاری عزیزان پلیس راه فعالیت می‌کنند‌. 

هادیان‌فر ادامه داد: گشت‌های پلیس بزرگراه در کنار گشت‌های آشکار و نامحسوس پلیس راهور با ناهنجاری‌های ترافیکی، حرکات نمایشی و رفتارهای پرخطر و حادثه‌آفرین رانندگان در بزرگراه‌ها البته با رعایت منزل و کرامت انسانی و احترام به شهروندان، برخورد خواهند کرد. 

وی به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه هوشمندسازی پلیس راهور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز ۹۴ درصد اعمال جرایم رانندگی در سطح کشور به جای قبض‌های کاغذی با دست‌افزارهای هوشمند سپهر انجام می‌شود که اشراف پلیس راهور را به جرایم رانندگی بسیار افزایش می‌دهد. همچنین با استفاده از فرآیند هوشمندسازی در دو مرحله تخلفات رانندگی به صورت پیامک به اطلاع متخلفین می‌رسد.

او در پایان تصریح کرد: علاوه بر عامل انسانی، ربات‌های هوشمند پلیس راهور با بیش از ۹۹ درصد صحت اطلاعات در شهرها و جاده‌ها اعمال جریمه را انجام می‌دهد. همچنین امسال با حضور رئیس‌جمهور طرح کروکی الکترونیک را در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد. این طرح اکنون حدود ۹ ماه است که در استان قم اجرا می‌شود و داده‌های آن بسیار هوشمند، عملیاتی و ارزشمندی را به دست ما داده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز