خبرگزاری کار ایران

روزانه ۲۰ میلیون سفر در شهر تهران انجام می‌شود/ سهم ۷ درصدی موتورسواران در ترددها

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۴۹۵

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: روزانه حدود 20 میلیون سفر در شهر تهران انجام می‌شود که حدود 4 میلیون از این ترددها مربوط به وسایل نقلیه است که موتورسیکلت‌ها سهم حدودا 7 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ مصطفی زینی‌وند امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد، حضور یافت و در خصوص سهم تردد موتورسواران در ترددهای تهران توضیح داد. 

وی افزود: روزانه حدود 20 میلیون سفر در شهر  تهران انجام می‌شود که حدود 4 میلیون از  این ترددها مربوط به وسایل نقلیه است که موتورسیکلت‌ها سهم حدودا 7 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند. 

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: مناطق پرتردد شهر تهران قاعدتا مناطق مرکزی ما مانند مناطق 11 و 12 هستند  که در‌ آنها، حجم استفاده از موتورسیکلت توسط شهروندان با توجه به محدودیت‌های ترافیکی (طرح‌های ترافیک و کاهش آلودگی  هوا) بسیار زیاد است. 

زینی‌وند خاطرنشان کرد: مطابق تحقیقات انجام‌شده، خطر مرگ یک راکب یا سرنشین موتورسیکلت نسبت به سرنشینان یک خودرو حدود 20 برابر بیشتر  است. بنابراین شهروندان حتما اگر از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، باید تابع قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باشند و خود را ملزم به رعایت این قوانین بدانند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز