خبرگزاری کار ایران

سخنگوی فراجا در پاسخ به ایلنا:

کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۷۱

سخنگوی فراجا گفت: در یک سال گذشته خوشبختانه با افزایش اطلاع‌رسانی‌ها و رشد آگاهی مردم در این خصوص، شاهد کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی بوده‌ایم.

سردار مهدی حاجیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره سرانجام برنامه تاسیس 40 کلانتری جدید در تهران بزرگ توضیح داد: در سال‌های اخیر، ساختار سازمان و نفرات و تجهیزات پلیس همزمان و هم‌راستا با توسعه کشور گسترش پیدا نکرده است و عقب‌افتادگی در زمینه ایجاد کلانتری‌های جدید و افزایش نیرو در سطح کشور وجود دارد. 

وی افزود: سازمان انتظامی کشور برای جبران این مسئله نیازمند بودجه و اعتبارات خاصی است که باید هر سال مدنظر مجلس و دولت محترم قرار گیرد و قوای مقننه و مجریه باید توجه داشته باشند که همراه با توسعه شهرها و روستاهای کشور، باید زیرساخت‌ها، نفرات، تجهیزات و امکانات فراجا نیز توسعه پیدا کند؛ بخصوص که در سال‌های اخیر این اتفاق رخ نداده است و تجهیزات، نفرات و اماکن سازمان انتظامی متناسب با توسعه کشور افزایش پیدا نکرده است. 

نفع اصلی افزایش تجهیزات و نفرات پلیس برای خود مردم است 

حاجیان با اشاره به در نظر گرفته شدن اعتبار برای تاسیس کلانتری و توسعه زیرساخت‌های فراجا در بودجه 1401 گفت: امسال خوشبختانه اعتبارات خاصی در قانون بودجه برای احداث کلانتری و توسعه سایر زیرساخت‌های مورد نیاز فراجا در نظر گرفته شده است و بابت تخصیص این اعتبارات از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم، اما این اعتبارات کافی نیست و با توجه به عقب‌افتادگی که در این زمینه از سال‌های گذشته وجود دارد، لازم است که دولت و مجلس محترم در بودجه سال آینده، مبلغ این اعتبارات را افزایش دهند تا بتوانیم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم. 

وی در ادامه تاکید کرد: دولت و مجلس محترم باید توجه داشته باشند که نفع اصلی توسعه ساختار و تجهیزات سازمان انتظامی کشور به خود مردم خواهد رسید و ایجاد کلانتری‌‌های جدید و افزایش تجهیزات، واحدها و نفرات پلیس و دستیابی به امکانات و فناوری‌های نوین توسط فراجا در درجه اول به نفع تامین بهتر امنیت و آسایش عمومی خود شهروندان خواهد بود. 

اجاره شماره‌حساب و کارت بانکی به افراد ناشناس غیرقانونی است 

حاجیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره نحوه رسیدگی به جرایم حوزه کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی و بازگشت سرمایه از دست رفته به مالباختگان گفت: هرچقدر اطلاع‌رسانی بیشتری درباره کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی برای افکار عمومی انجام شود، مردم عزیز در این زمینه با آسیب کمتری مواجه خواهند شد و در یک سال گذشته نیز خوشبختانه با افزایش اطلاع‌رسانی‌ها و رشد آگاهی مردم در این خصوص، شاهد کاهش 50 درصدی پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی بوده‌ایم. 

سخنگوی فراجا ادامه داد: بیشتر کلاهبرداران این حوزه از کارت‌ها و شماره‌حساب‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند و عمدتا وقتی فرد کلاهبردار دستگیر می‌شود، می‌توان اموال از دست رفته مردم را به آنها بازگرداند، اما بعضا ممکن است فرد کلاهبردار دستگیر نشود، ولی شماره‌حسابی که پول به آن واریز شده است، شناسایی و مسدود می‌شود. در چنین شرایطی معمولا  با این اتفاق مواجه می‌شویم که فردی، کارت یا شماره‌حساب خود را به دیگران اجاره داده است و این کلاهبرداری با کارت اجاره‌ای انجام شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: عموم شهروندان باید توجه داشته باشند که اجاره دادن شماره‌حساب یا کارت بانکی به افراد ناشناس غیرقانونی است و مسئولیت مدنی و کیفری این اتفاق برعهده صاحب حساب خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز