خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تمهیدات ویژه پلیس برای سفر به عتبات/کاهش مدت زمان اعتبار گذرنامه از ۶ ماه به یک ماه برای راهپیمایی اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۳۶

سخنگوی فراجا با بیان اینکه از طریق اپلیکیشن پلیس من افراد می‌توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت یا تعویض گذرنامه اقدام کنند، گفت: برای تسهیل در تردد زائران تاریخ انقضاء گذرنامه از ۶ ماه فقط برای اربعین به یک ماه تقلیل پیدا کرده است.

«سردار مهدی حاجیان» سخنگو و معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره کاهش مدت زمان گذرنامه برای سفر به عتبات گفت: در خصوص اعتبار گذرنامه قبلاً روال این بود که گذرنامه‌ها ۶ ماه قبل از تاریخ انقضایشان باید تعویض می‌شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تسهیلات ویژه که در برای اربعین در نظر گرفته شده این شش ماه به یک ماه تقلیل پیدا کرده و مردم بررسی کنند و تاریخ گذرنامه‌شان را از هنگامی که قصد خروج از کشور دارند تا زمانی که به کشور باز می‌گردند اگر از یک ماه هم قبل از تاریخ انقضای گذرنامه‌شان باشد موافقت می‌شود و نیازی به تعویض گذرنامه نیست.

سخنگوی فراجا خاطرنشان کرد: برای تسهیل در تردد زائران تاریخ انقضا گذرنامه را از ۶ ماه فقط برای اربعین به یک ماه تقلیل داده ایم.

سردار حاجیان همچنین درباره‌عدم مراجعه حضوری برای دریافت تا تعویض گذرنامه تصریح کرد: با استفاده از برنامه اپلیکیشن پلیس من این ظرفیت ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: افراد می‌توانند با بارگذاری اطلاعات‌شان پس از ورود به سامانه پلیس من اپلیکیشن و پس از اینکه احراز هویت شد روند صدور یا تعویض گذرنامه انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا ادامه داد: همچنین مردم می‌توانند تمام مراحل را که توسط سامانه‌های هوشمند اتفاق می‌افتد ملاحظه کرده و در جریان سیر مراحل صدور قرار گیرند. همچنین اطلاع‌رسانی از طریق این سامانه مراحل انجام کار را ردیابی و پیگیری کنند.

به گفته سردار حاجیان پلیس آمادگی صدور روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه را در این ایام دارد.

وی با اشاره به تردد زائران به عتبات گفت: به طورکلی می‌توان گفت که روزانه بیش از هشت هزار نفر از مرزها تردد دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز