خبرگزاری کار ایران

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

بحران‌های محیط‌زیستی ناشی از کم‌توجهی به منابع طبیعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۱۳۳

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تمام بحران‌های زیست‌محیطی که امروز دامن‌گیر بشر شده است، ناشی از کم‌توجهی و بی‌توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیاست.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نقی شعبانیان روز شنبه اول بهمن‌ماه دربازدید از نهالستان شهید عموزاده سمنان در جمع خبرنگاران به اهمیت  احیاء و حفظ منابع طبیعی در کشور پرداخت و گفت: امروز دنیا با چالش‌های زیست محیطی زیادی از جمله: بلایای طبیعی، آلودگی خاک، آب، فرسایش، ریزگرد، سیل، طوفان و تغییر اقلیم و عوامل ناشی از آن روبرو است و در کشورما نیز همین بحران‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای کاهش چالش های زیست محیطی برنامه‌ریزی هایی از سوی دولت انجام شده و مقرر شد طی چهار سال آینده یک میلیارد نهال در کشور کاشته شود.

وی گفت: برای تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال، ظرفیت نهالستان ها در استان ها سنجیده شده و زیر ساخت ها برای تولید سالانه 250 میلیون نهال تجهیز شده است که در این میان منابع‌طبیعی سمنان برای تولید ۲.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های این استان اعلام آمادگی کرده است.

معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی وظیفه شرعی، قانونی،  فرهنگی و تاریخی ماست ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درختکاری دارند و از نظر فرهنگی در شعارهای ما از این موضوع نیز فراوان یاد شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یکی از سخت ترین مدیریت‌ها است گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست که با بحران های مختلفی روبرو است، شب و روز نمی‌شناسد و لذا اگر عاشق این کار نباشید کم می آورید.

معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: جنگل کاری کشور ما بیش از یک هزار سال قدمت دارد که همین نشان می دهد در بحث حفظ منابع طبیعی نباید کوتاهی کنیم.

شعبانیان شاخص دیگر صیانت از منابع طبیعی را دانش فنی عنوان کرد و گفت: تعامل مناسب با تمام دستگاه‌های اجرایی بخش مهمی از وظایف همکاران ما را به خود اختصاص می دهد.

وی به موضوع استفاده از دانش فنی و مدرن منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در بخش های مختلف جنگل و مرتع انتظار می‌رود هر طرح و برنامه ای با پشتوانه علمی باشد و هر درختی که در جنگل کاری شهری و غیرشهری می کاریم باید پاسخگوی نیاز امروز و فردای همان منطقه باشد.

معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور یادآوری کرد: نیاز امروز ما در حوزه گازهای گلخانه ای و ریزگردها حائز اهمیت است و باید بسنجیم که کدام گونه های گیاهی در کاهش ریزگردها اثرگذار هستند

وی با بیان اینکه عشق و علاقه به منابع طبیعی، تخصص و استفاده از تمامی ظرفیت های استان و تعامل با همه دستگاه ها برای مدیریت در منابع طبیعی نیاز است ادامه داد: دنیا امروز با آلودگی‌ها، بلایای طبیعی و کمبود آب روبه روست و متاسفانه کشور ما در این حوزه‌ها چه بسا چالش های شدیدتری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز