خبرگزاری کار ایران

معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی اعلام کرد:

هدف‌گذاری برای تولید ۵۰ میلیون نهال در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۸۲۴

معاون امور جنگل های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اجرای طرح تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در یک دوره چهار ساله در کشور خبرداد و گفت: در اجرای این طرح تولید و کاشت سالانه ۵۰ میلیون اصله نهال در البرز هدفگذاری شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نقی شعبانیان روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به ظرفیت نهالستان بزرگ مادری محمدشهر کرج اشاره کرد و افزود: تولید ۴۰ میلیون اصله نهال در این نهالستان محقق می شود.

وی در ادامه در خصوص ارزش منابع طبیعی، گفت: امروز دنیا با چالش های زیست محیطی زیادی از جمله بلایای طبیعی تا آلودگی خاک ،آب، فرسایش، ریزگرد، سیل، طوفان و تغییر اقلیم و عوامل ناشی از آن روبرو است و در کشور ما نیز همین بحران ها وجود دارد.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تمام این بحران ها ناشی از کم توجهی و بی توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیا است، اظهار کرد: کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

شعبانیان گفت: عرصه منابع طبیعی کشور از نظر کمیت مناسب است اما قرار گرفته در منطقه خشک و نیمه خشک زمین کیفیت این منابع را پایین آورده است.

وی ادامه داد: در استان البرز کارهای خوبی مانند طرح کاداستر اراضی منابع صورت گرفته و کل اراضی ملی این استان سنددار شدند و البرز در کنترل ریزگرد و جلوگیری از توسعه بیابان و تولید نهال نمره بسیار خوبی دارد.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه به طرح تولید و کاشت یک میلیارد نهال اشاره کرد و گفت: برای اجرایی شدن این طرح برنامه های مختلفی انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: حفظ منابع طبیعی وظیفه شرعی و قانونی و فرهنگی و تاریخی ماست که آموزه های دینی بر آن تاکید داشته ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درختکاری دارند و از نظر فرهنگی در اشعار ما از این موضوع نیز زیاد یاد شده است.

جنگل‌کاری در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد 

شعبانیان گفت: جنگل کاری در کشور ما بیش از یک هزار سال قدمت دارد که نشان می دهد در بحث حفظ منابع طبیعی نباید کوتاهی کنیم.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اولین شاخص برای حفظ منابع طیعی را عاشق بودن عنوان کرد و افزود: حفاظت از منابع طبیعی یکی از سخت ترین مدیریت ها است و شب و روز نمی شناسد و با بحران های مختلفی روبرو است که اگر عاشق این مسوولیت نباشید کم می آورید.

وی، شاخص دیگر صیانت از منابع طبیعی را دانش فنی عنوان کرد و گفت: تعامل با تمام دستگاه ها اجرایی بخش دیگر وظایف را به خود اختصاص می دهد.

شعبانیان گفت: امروز خوشبختانه مردم در خیلی از مسایل منابع طبیعی اظهار نظر می کنند و از ما جلوتر هستند که جای خوشحالی دارد که از نظر فرهنگی در منابع طبیعی در کشور رشد خوبی داشته ایم وگاهی انتقاداتی می شود که بیشتر سازنده است که نشان می دهد مردم منابع طبیعی را درک کرده و فهمیده اند.

وی به موضوع استفاده از دانش فنی و مدرن منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: در بخش های مختلف جنگل و مرتع انتظار می رود هر طرح و برنامه ای با پشتوانه علمی باشد و هر درختی که در جنگل کاری شهری و غیرشهری می کاریم باید پاسخگوی نیاز امروز و فردا باشیم.

وی بیان کرد: نیاز امروز ما در حوزه گازهای گلخانه ای و ریزگردها است و باید بسنجیم که کدام گونه های گیاهی در کاهش ریزگردها تاثیر گذار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز