خبرگزاری کار ایران

دادستان استان البرز مطرح کرد:

تشکیل شعبه‌ویژه پیگیری حفر چاه‌های غیرمجاز در البرز / تلاش برای برای رفع موانع قانونی

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۵۲۶

دادستان مرکز استان البرز با بیان اینکه برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز موانع قانونی وجود دارد، گفت: وزارت‌نیرو می‌تواند با همکاری نیروی‌انتظامی بدون نیاز به دستور قضایی، چاه‌های غیرمجاز را مسدود کند.

به گزارش ایلنا در البرز، شاکرمی در نشست‌مشترک دستگاه قضایی استان البرز با شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه افزایش شهرنشینی از معضلات جدی در حوزه حفظ منابع طبیعی  مخصوصا هدر رفت آب است، افزود: با شرایط کنونی برای جمعیت کشور در 20 سال آینده با کمبود منابع روبه‌رو خواهیم بود.

وی ادامه داد: با ادامه این روند و کاهش منابع، آب رودخانه‌های طالقان و کرج که برای مصرف تهران اختصاص دارد تا 50 سال آینده جوابگو نخواهد بود و تنها نیازهای کرج را تامین خواهد کرد و مسئولان باید از اکنون تدابیر لازم را برای تامین آب تهران بکنند.

دادستان استان البرز در ادامه با اشاره به موانع قانونی مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز خاطرنشان کرد: قانون توزیع عادلانه آب از جمله این قوانین است که البته مجازات‌های تعریف شده در آن به دلیل سبک بودن، پیشگیرانه نیست و در اغلب موارد از صلاحیت دادسرا خارج است اما براساس قانون و آیین‌نامه‌های مربوطه، وزارت‌نیرو می‌تواند با همکاری نیروی انتظامی بدون نیاز به دستور قضایی، اقدام به انسداد چاه‌های غیرمجاز کند.

وی همچنین با بیان اینکه دادستان‌ مرکز استان و دادستان‌های شهرستان‌ها با وسواس و جدیت لازم، موضوع حفر چاه‌های غیرمجاز و انسداد آن‌ها را پیگیر هستند، گفت: در این‌باره شعبه ویژه 4 بازپرسی در کرج برای پیگیری حفر چاه‌های غیرمجاز تشکیل شده و قضات، در راستای اجرای مواد 22 و 46 قانون آیین دادرسی کیفری می‌توانند به عنوان مقام تعقیب و کشف جرم، دستورات مقتضی را صادر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز