خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی:

کار اصلی مربی تربیتی نظارت، هدایت‌گری و تنظیم‌گری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۴۱۳

معاون پرورشی و فرهنگی در دومین نشست از سلسله هم اندیشی «ایده‌های نو در کارآمدسازی فعالیت‌های پرورشی» با بیان اینکه سعی داریم از برنامه‌های تجویزی و بخشنامه‌های مکرر دوری کنیم، گفت: کار اصلی مربی تربیتی نظارت، هدایت‌گری و تنظیم‌گری فعالیت‌های پرورشی است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دومین نشست از سلسله هم‎اندیشی «ایده‌های نو در کارآمدسازی فعالیت‌های پرورشی» که با عنوان «راهکارهای رشد و تعالی نیروی انسانی امور تربیتی» و با حضور اساتید، معلمان، مربیان و جمعی از صاحب نظران تعلیم و تربیت عصر یکشنبه در سالن جلسات این معاونت برگزار شد. 

«اصغر باقرزاده» در این نشست که به طور زنده از کانال رسمی معاونت پرورشی در شاد پخش و ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در آن حضور داشتند، گفت: در حوزه کاری خود واقف هستیم اگر ضعفی وجود دارد ابتدا به خودمان یعنی به مربیان، معلمان و مسئولان بر می‌گردد لذا باید خود را اصلاح، تکمیل و تقویت کنیم، در این راستا موضوع ارتقای توانمندی‌های مربیان را به عنوان اولین موضوع در دستور کار قرار دادیم. 

باقرزاده اظهار کرد: فرض می‌گذاریم قصد داریم دوره‌هایی برای مربیان و معلمان برگزار کنیم لذا شما باید بررسی کنید چه اولویت‌هایی مدنظر دارید و چگونه محتوا را در قالب اجرا انجام خواهید داد. 

وی اضافه کرد: در گذشته حجم بالای بخشنامه‌ها، برنامه‌ها و گزارش گیری‌ها باعث می‌شد مربیان تربیتی نتوانند کار اصلی خود را انجام دهند؛ لذا برنامه‌های حوزه پرورشی را از ۲۶۴ برنامه به ۶۴ برنامه تقلیل دادیم و با راه اندازی سامانه نورینو ظرفیت بزرگی ایجاد شده است تا مراحل زیادی از کار، در این سامانه و با صرف انرژی و وقت کمتری انجام شود، یعنی از ثبت نام‌ها و برگزاری مسابقات و اجرای برنامه‌ها تا گزارش‌های کاری و تا بسیاری از کارها با طی کردن چند مرحله به سادگی قابل انجام است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از مربیان و معاونین و همه عناصر فعال در حوزه پرورشی تاکید کرد: مربی تربیتی باید کار اصلی خود را که نظارت، هدایت‌گری و تنظیم‌گری است، انجام دهد. 

باقرزاده در ادامه بیان کرد: بزودی در سامانه نورینو فضایی که برای تهیه پرونده تربیتی دانش آموزان، و همچنین شبکه‌سازی و امتیازبندی مربیان تربیتی و مدارس به وجود می‌آید تا در این گونه روند اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی را ساماندهی و قابل سنجش کنیم. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شرکت بیش از ۴.۵ میلیون نفر روز در مسابقات قرآن، عترت و نماز امسال تصریح کرد: سعی داریم تا پای خانواده‌ها را در کنار دانش آموزان به فعالیت‌های پرورشی باز کنیم تا با هم در تربیت فرزندان تلاش کنیم؛ برای شروع مثلا نوع برگزاری مسابقات احکام، امسال برای اولین بار پدر پسری و مادر دختری شد. 

وی افزود: ترتیبی اتخاذ کردیم تا تجربیات مربیان تربیتی در نورینو قابل دسترس باشد که این تجربیات می‌تواند با یکدیگر تبادل شود و ثمرات زیاد و مفیدی بدهد. 

باقرزاده همچنین با اشاره به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: گروهی را تحت عنوان مربیان ۱۴۰۱ و مشاوران ۱۴۰۱ تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم بر تعداد مربیان پرورشی و تربیتی بیافزاییم و از ابتدا آن‌ها را با رویکردها و فعالیت‌هایمان آشنا کنیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی اظهار داشت: موضوع تربیت، موضوعی آموزشی نیست، تربیت یک فرآیند «شدن» است. فرد با یک کتاب، جزوه و تدریس تربیت نمی‌شود، باید با ارائه سیاست‌ها و اصول از سوی ما، فرد به سمت خلاقیت برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز