خبرگزاری کار ایران

شرکت بیش از ۴ میلیون نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۳۴۱

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از حضور و استقبال حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور در مسابقات مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «اصغر باقرزاده» در تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اظهار داشت: هفته قرآن، عترت و نماز، از ۱۵ تا ۲۲ آذر ماه امسال با شعار مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز مدارس برگزار شد که شامل برگزاری مراسم ها، مسابقات و طرح‌های این حوزه در مدارس سراسر کشور است. 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هفته قرآن، عترت و نماز به عبارتی آغاز رسمی این دسته برنامه‌ها در مدارس است و به مثابه فرصتی تا از فعالان این حوزه نورانی و همچنین از دانش آموزانی که در سطوح مختلف در مسابقات قرآن، عترت و نماز رتبه کسب کرده‌اند و هم در فعالیت‌های قرآنی در مدارس و مناطق، کارهایی با عنوان یاور مربی انجام می‌دهند، تجلیل شود. 

وی افزود: هفته قرآن، عترت و نماز همچنین فرصتی برای تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی است که با زحمات همکاران در مدارس این اتفاقات رقم می‌خورد. 

تحول در برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز

باقرزاده تصریح کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته مسابقات قرآن، عترت و نماز را البته با ایجاد تغییراتی برگزار کردیم؛ خاستگاه این تغییرات تحول خواهی و تحول آفرینی در فعالیت‌ها بود. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بزرگ کردن قاعده هرم مسابقات یعنی افزایش گستردگی شرکت در مرحله اول مسابقات برای ما اهمیت زیادی داشت که امسال بحمدالله این کار انجام شد و تعداد بسیار بیشتری در مسابقات شرکت کردند. 

وی افزود: در سنوات گذشته آمارهای دقیقی از حضور دانش آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز نداشتیم و آمارها تقریبی و براساس خود اظهاری استان‌ها بود؛ در صورت صحت صد در صدی آمار گذشته و مقایسه آن با تعداد کنونی متوجه می‌شویم که تعداد خیلی بیشتری در مرحله نخست یعنی مرحله آموزشگاهی مسابقات شرکت کرده اند. 

باقرزاده گفت: امسال برای اولین بار مسابقات از طریق سامانه «نورینو» برگزار شد، یعنی از مرحله ثبت نام تا برگزاری در فضای مجازی بود. بدین ترتیب به صورت دقیق تعداد افراد شرکت کننده و رشته آن‌ها برای ما قابل مشاهده است. حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور تا کنون در مسابقات مرحله آموزشگاهی ثبت نام و شرکت کرده اند. 

معاون پرورشی و فرهنگی با اعلام اینکه فرایند ثبت نام در مسابقات قرآن، عترت و نماز همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی همکارانم حضور حداقل ۴۰ درصدی دانش آموزان در مسابقات قرآن، عترت و نماز بوده که اکنون حدود ۳۳ درصد از دانش آموزان ثبت نام و شرکت کرده اند. 

وی با تاکید بر رویکرد تحولی در فعالیت‌های پرورشی گفت: یکی دیگر از تغییرات تحولی مسابقات سال جاری نسبت به گذشته، استفاده از محتوای مکمل کتب درسی برای مسابقات بوده است که در این زمینه سعی شده است در تمامی رشته‌های مسابقات و سایر فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس از دروس و کتب مختلف پایه‌های تحصیلی بهره جسته و محتوای مسابقات و فعالیت‌ها را تنظیم و در اختیار دانش آموزان شرکت کننده قرار دهیم، براین اساس علاوه بر ارائه محتوای متنوع و تکمیلی دروس، اطلاعات افزوده‌ای در اختیار معلمین قرار می‌گیرد و دانش آموزان را نیز از تهیه و خرید کتب فوق برنامه بی‌نیاز می‌کند. 

آزمون جاماندگان مسابقات قرآن، در روزهای پایانی آذرماه برگزار می‌شود

باقرزاده در ادامه گفت: مرحله آموزشگاهی مسابقات در ۵ رشته به صورت سراسری، تستی و غیرحضوری برگزار شد که این رشته‌ها شامل رشته فهم قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی و احکام است و در این ۵ رشته حدود ۳۰۰ هزار نفر به صورت آنلاین در آزمون‌ها شرکت کردند و بزرگترین آزمون مجازی برخط کشور برگزار شد. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: از آنجایی که برخی از دانش آموزان به دلایلی از ثبت نام و شرکت در مسابقات جا ماندند براساس تقاضای آنان و مربیان، بازه زمانی دیگری را برای برگزاری آزمون مجدد درنظر گرفتیم. 

وی اعلام کرد: آزمون ویژه دانش آموزان جامانده از مسابقات قرآن، عترت و نماز در روزهای پایانی آذرماه برگزار می‌شود. همچنین مسابقات در سایر رشته‌ها نیز به صورت شفاهی برگزار می‌شود که از هفته قرآن آغاز شده است و مدیران مدارس تا پایان ماه آینده وظیفه دارند به صورت دریافت آثار در سامانه نورینو یا به صورت حضوری این امر را برگزار و امتیاز دانش آموزان را در سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز